7 841 läst · 40 svar
8k läst
40 svar
Daniel ritar och Fredrik bygger det ultimata huset åt mamma - Grand Designs
En vattendelare.
Jag tycker också det var synd att arkitektens/sonens vision inte fullföljdes.
Dock tokigt med alla trappor och nivåskillnader till en 75+ åring…
”Beställaren” hade lovat fria tyglar och sönerna jobbade gratis, troligtvis för att de ville göra en fin sak för sin mor och att de dessutom skulle komma att ärva det inom en överskådlig framtid.
Jag tycker också det var synd att arkitektens/sonens vision inte fullföljdes.
Dock tokigt med alla trappor och nivåskillnader till en 75+ åring…
”Beställaren” hade lovat fria tyglar och sönerna jobbade gratis, troligtvis för att de ville göra en fin sak för sin mor och att de dessutom skulle komma att ärva det inom en överskådlig framtid.
Jättefint hus på ett sätt men...
TRAPPOR!!! 👎
Ni som tänker att det är bra motion för en äldre kan knappast ha sett i verkligheten hur ofta det blir stora problem med just trappor upp i åldern.
Många tar sig fram med rollator eller i värsta fall blir rullstolsburna.
TRAPPOR!!! 👎
Ni som tänker att det är bra motion för en äldre kan knappast ha sett i verkligheten hur ofta det blir stora problem med just trappor upp i åldern.
Många tar sig fram med rollator eller i värsta fall blir rullstolsburna.
Förvånande att inte fler är mer positiva ån så här.
Jag tycker huset blev mycket fint och att det är alldeles åt skogen att han inte fick förverkliga sina idéer.
Mamma kunde väl ha så mycket tro på sin son att han kunde få förverkliga sin ide fullt ut.
Det finns väl inget bättre än att se hus där det verkligen är så, där arkitekten t.o.m. designat
armaturer och möbler?
Nog hade kontrasten mellan varmt och vitt varit riktig?
Han har ju helt rätt, en kopp te, titta på naturen i ett varmt ombonat rum.
Just Frank Lloyd Wright tycker jag är en mästare på bruntoner och ombonat
Jag tycker huset blev mycket fint och att det är alldeles åt skogen att han inte fick förverkliga sina idéer.
Mamma kunde väl ha så mycket tro på sin son att han kunde få förverkliga sin ide fullt ut.
Det finns väl inget bättre än att se hus där det verkligen är så, där arkitekten t.o.m. designat
armaturer och möbler?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett fint hus, men som andra oxå anser,Promiscuos Monkey skrev:Förvånande att inte fler är mer positiva ån så här.
armaturer och möbler?
[bild]
nivåskillnaderna måste bli svårt för en äldre person att klara, mamman blir ju inte yngre heller.
Enligt BBR, ett nybyggt hus måste vara handikappanpassat, hur fick man godkänt bygglov på nivåskillnaderna?
Eller är det ett fritidshus?
ang. handikappanpassatD Dunshult Storegård skrev:
Det räcker väl att man har tillgång till det nödvändigaste i ett plan, sedan kan väl resten vara outnyttjat?
Hela programserien förlöjligas av dessa falska budgetar, tror dom folk är så jävla dumma att dom inte fattar att allt är falskt för att få lite drama. Nej skippa all prat om pengar och tid om det ändo är bullshit.
Dock måste jag berömma arkitekten, fint hus.
Dock måste jag berömma arkitekten, fint hus.