Cheesen
Fairlane Fairlane skrev:
Min Kärcher WD3 hade samma funktion, men WD4 och WD5 hade det inte.
Minns jag inte helt fel då gick dammsugaren några sekunder efter man släppt knappen på sågen/slipen etc, men jag kan inte svära på det.
Min WD6 funkar så. Så gjorde även Festool ct26

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Var tvungen att kolla på min gamla Kärcher, t om WD3 har den funktionen

Jag har boschen och Nilfisken. Det fungerar precis så som du önskar. Har kört så i flera år utan problem. Har DOCK porslinssäkringar så dom har ju större tillfällig tålighet.

boschkenta
O Ossian K Olsson skrev:
Det går bra att köra högre effekt då varken sågen eller dammsugaren använder maxeffekten speciellt länge och sällan samtidigt.
Visst, men min säkring gick då och då med samma såg och en ~1200w dammsugare, därav mitt inlägg och exempelsiffrorna. Bättre att ha det på det torra när man ändå håller på. Tråkigt att köpa nya grejer och så blir det inte som man tänkt.

• Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Funkar dock inte för oss som kör gersågen på batteri. 😊

Nissens Nissens skrev:
Funkar dock inte för oss som kör gersågen på batteri. 😊
Funkar med batteri också, kör det på min. BT sänder signal.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nissens
Stefan N Stefan N skrev:
Funkar med batteri också, kör det på min. BT sänder signal.
Ok, tror inte DeWalt har BT på gersågen, men har inte kollat faktiskt. 😊

Det är på batteriet, tror dewalt har nåt motsvarande vill jag minnas.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
H Hallerudsbo skrev:
Jo om du köper denna.

[länk]

Skrev om den lite längre upp.
Smart pryl! 😊

MrJay
Ja, precis så har jag på min blåa Bosch kapgersåg och Nilfisk våtdammsugare. Bara anslut och kör, dammsugaren går bara igång när klingan snurrar och lasern är alltid igång.

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Vissa sugare har ju eftergång också så den tar hand om dammet som inte hunnit lägga sig när verktyget stannar. Har inte det på min, trodde jag skulle sakna det men har inte gjort det. Dammar det mycket vid något moment är det inte värre än att man håller igång maskinen "tomt" ett litet tag efteråt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vissa sugare har ju eftergång också så den tar hand om dammet som inte hunnit lägga sig när verktyget stannar. Har inte det på min, trodde jag skulle sakna det men har inte gjort det. Dammar det mycket vid något moment är det inte värre än att man håller igång maskinen "tomt" ett litet tag efteråt.
Så funkar det med ”skakdetekterande” autostart, den slår också av några sekunder efter verktyget slutat vibrera.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.