Jag har köpt en del skruvtvingar på hornbach. Dom är inga bessey direkt, men dom känns pålitliga till ett helt ok pris.

stomneby skrev:
Dessa är lunas egna men om man tittar noga på metallringen mellan handtag och skruv så står det bessey på den. Har några st och dom har så här långt fungerat bra

[länk]
Hur ligger de till prismässigt?

Då det var ett tag sedan så hoppas jag inte minnet sviker mig men ungefär det dubbla mot classes cocraft i samma storlek. Vilket jag tycker är riktigt bra dom har presterat bra så här långt.

Jag menade främst om man jämför med motsvarande Bessey.

Jag tittade på länken till ernstps det är samma tvingar bortsett från färgen och priset på dom var +moms. Då jag är osäker på exakt pris så skall jag kolla hos handlarn imorgon men vad jag kommer ihåg så är lunas billigare.Återkommer om rätt pris.

Noterar, även tittat efter snabbtvingar. Verkar som att det blir svårt att hitta bättre priser än Axminsters och deras Bessey, alternativt Irwin.

Jag kollade priser idag lunas 160 tving kostar enligt lista utan rabatt med moms 159:-. ernstps erbjudande 174:- med moms. När jag köpte mina luna tvingar för ca 1 år sedan så var de nedsatta till 104:- med moms vilket borde vara läge för lite prutning även idag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.