M
B Bus1t skrev:
Takfläkt är ett löjligt bra hjälpmedel! Har liknande bygge som TS och kan ibland elda på som fasen utan att det blir varmt.. sen kommer jag ihåg att slå på takfläkten och direkt blir det en galen skillnad. Fläkten suger uppåt och sprider ner längst väggarna.
Jag har också en takfläkt 1,5m rakt framför kaminen. Ger helt okej effekt att köra den så att den varma luften pressas nedåt från taket så den kan passera förbi valvet/dörrposten i vardagsrummet som sticker ned 50cm från taket där värmen annars fastnar lite Det optimala hade väl varit en fläkt i valvet mot taket, men det ser väl inte så snyggt ut:thinking:

Har en handöl 10 ståendes och väntar på att någon ska installera den. Duger dessa bilder för mått?
Måttband på en handöl 10-kamin som ligger ner, rumsmått begärs för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttband över en Handöl ugnens topp som visar dimensioner för installation.
Skapa konto
Måttband visar måttet på en liggande Handöl 10-vedspis, med skyddspapper runtom.
Skapa konto
Ett måttband visar storleken på en del av en Handöl 10 installerad vid en kakelugn.
Skapa konto

K kristofo skrev:
Har en handöl 10 ståendes och väntar på att någon ska installera den. Duger dessa bilder för mått?
[bild] [bild] [bild] [bild]
Tack så mycket

M
M mev skrev:
Lite off topic. Men du skulle inte kunna tänka dig och mäta den övre rökhyllan? Jag har precis installerat min handöl 10T och saknar den tydligen. Har tillgång till plåt på jobbet och tänkte göra en egen.
Här kommer måtten.
Svart metallplåt med vit text "tjocklek 3mm" och måttmarkeringar på en rostig yta.
Skapa konto

Mörk metallplatta med handskrivna måttangivelser i vitt, ligger på en sliten arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
kristofo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.