8 832 läst · 50 svar
9k läst
50 svar
Dags för nytt taxeringsvärde på huset
Vad som försäkras står på försäkringsbeskedet, det vet du nog mycket väl. Men det står ju inget om i vilket skick ditt hus är, hur gammalt kök osv. du har.KnockOnWood skrev:Brukar det inte stå på försäkringsbrevet specificerat vad man har försäkrat?
Så att man inte behöver ta omvägen via Skatteverket.
Så är det i alla fall på papperen som jag får från Moderna Försäkringar.
PS
Skatteverket har väl för fasiken mer angelägna uppgifter att syssla med än att hålla koll på om folk har bytt fönster eller takpannor, eller har 4 +- m2 tvättstuga?
Nästan varje dag får vi ju läsa om mångmiljonbedrägerier som ofta berör skatter.
Annars håller jag med dig till 100%! Dessa Sovjetmetoder som staten bedriver på oss vanliga dödliga som jobbar och betalar skatt är bortom all rim och reson när det slösas pengar i andra änden helt utan kontroll. Läste om en man i Nacka som inte gjort ett handtag i Sverige, han cashar ut 1,2 miljoner om året, skattefritt. Man tror nästan det är fake news! Samtidigt läser om om en liten bebis som behöver tillsyn dygnet runt pga. diverse sjukdomar men där försäkringskassan har dragit in assistansen för han inte anses tillräckligt sjuk. Den lille kan inte ens andas själv utan en maskin!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nej, men det står väl inget i SKVs register heller om när jag målade träfasaden och bytte murkna brädor, när jag tapetserade om senast, eller när jag kaklade om badrummet eller köpte ny kyl och frys?M Markarbetaren skrev:
Sådana diskussioner om åldersavdrag etc tar man väl med fb när en skada har hänt.
"Alla" ekonomiska transaktioner finns ju registrerade, eller hur?
Finns nån poänghöjande del som säger typ "att större delen av fasaden har bytts efter år xxxx".KnockOnWood skrev:Nej, men det står väl inget i SKVs register heller om när jag målade träfasaden och bytte murkna brädor, när jag tapetserade om senast, eller när jag kaklade om badrummet eller köpte ny kyl och frys?
Sådana diskussioner om åldersavdrag etc tar man väl med fb när en skada har hänt.
"Alla" ekonomiska transaktioner finns ju registrerade, eller hur?
Nu kommer vi nog inte längre här, tack för mig.
Först får man hela 4 poäng för att man öht har el indraget, sen ska dom slänga på 3 poäng till om man man underhållit elinstallationen, genom att gömma det under en udda rubrik "energihushållning", känns ju inte som rätt rubrik..
Skall se till att spara en gammal blymantlad kabel i något förråd så att man kan påvisa att HELA systemet minnsann ej är bytt
Skall se till att spara en gammal blymantlad kabel i något förråd så att man kan påvisa att HELA systemet minnsann ej är bytt
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 022 inlägg
Eftersom rören är en del av elinstallationen så borde det räcka med att ha dem kvar.
Liknande trådar
-
Dags för nytt elavtal
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Dags för nytt ljusinsläpp! (runt fönster 45mm karm?)
Fönster & Dörrar -
Dags för nytt underforum i "Teknik & VVS" - Elabonnemang/förbrukning (?)
Information & Feedback -
Nytt golv i vardagsrum och kök - Tips till nybörjare för att bila klinkers.
Golv -
Nytt golv för både kök och vardagsrum
Golv