Jag medger att ryggen var vass med. Men med en bryne har vi "plattat till" det.

För mina händer är Global handtagen för små. Men det är hustrun som står i köket.

Jag bara kokar vatten och fyller på plånboken ;)
 
Tyresö
Du menar alltså fruns plånbok - i så fall är vi i likadan situation. Det blir lugnast så.
 
kamilenski skrev:
Jag medger att ryggen var vass med. Men med en bryne har vi "plattat till" det.

För mina händer är Global handtagen för små. Men det är hustrun som står i köket.

Jag bara kokar vatten och fyller på plånboken ;)
Gjort precis samma sak... :)
 
d^_^b

Jag har ingen plånbok.
Bara stor mage o törstig mun :D
 
Tyresö skrev:
Den lösa sanden finns där för att väga upp knivbladets vikt, så att kniven inte känns framtung - den ligger helt enkelt bättre i handen, med mer vikt i handtaget.

Även svindyra matservis-knivar har sand i handtaget, av samma orsak.
Det är bara hederliga "Frosta" Moraknivar som garanterat inte är så lyxutrustade.
Jag trodde att det var någon slags rekyldämpare, när man med våldsam frenesi högg in på söndagssteken.
Det låter faktiskt märkligt att sanden är för balansens skull. Det måste vara ett väldigt komplicerat sätt att balansera någonting. Dessutom är det ju motsägelsefullt - om kniven nu är så välbalanserad så kommer ju det att ändra sig när sanden flyttar sig inne i handtaget.
 
H
Bäst i test OBH knivar av "billiga" knivar, dyrare knivar Sabatier Lion, MARTTIINI finska knivar
 
Tyresö
andersmc skrev:
Dessutom är det ju motsägelsefullt - om kniven nu är så välbalanserad så kommer ju det att ändra sig när sanden flyttar sig inne i handtaget.
Du har ju fortfarande handtaget i handen, det är ju balansen - viktfördelningen, mellan knivblad och handtag som är orsaken till sanden. Händer inte så mycket med viktfördelningen om sanden flyttar sej inne i handtaget som man har i handen.
Sen är ju utrymmet för sanden att flytta sej, väldigt begränsat - det är ju inte som ett timglas direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.