12 271 läst · 66 svar
12k läst
66 svar
Dags för ny kockkniv.
Jag medger att ryggen var vass med. Men med en bryne har vi "plattat till" det.
För mina händer är Global handtagen för små. Men det är hustrun som står i köket.
Jag bara kokar vatten och fyller på plånboken
För mina händer är Global handtagen för små. Men det är hustrun som står i köket.
Jag bara kokar vatten och fyller på plånboken
Jag trodde att det var någon slags rekyldämpare, när man med våldsam frenesi högg in på söndagssteken.Tyresö skrev:Den lösa sanden finns där för att väga upp knivbladets vikt, så att kniven inte känns framtung - den ligger helt enkelt bättre i handen, med mer vikt i handtaget.
Även svindyra matservis-knivar har sand i handtaget, av samma orsak.
Det är bara hederliga "Frosta" Moraknivar som garanterat inte är så lyxutrustade.
Det låter faktiskt märkligt att sanden är för balansens skull. Det måste vara ett väldigt komplicerat sätt att balansera någonting. Dessutom är det ju motsägelsefullt - om kniven nu är så välbalanserad så kommer ju det att ändra sig när sanden flyttar sig inne i handtaget.
Du har ju fortfarande handtaget i handen, det är ju balansen - viktfördelningen, mellan knivblad och handtag som är orsaken till sanden. Händer inte så mycket med viktfördelningen om sanden flyttar sej inne i handtaget som man har i handen.andersmc skrev:
Sen är ju utrymmet för sanden att flytta sej, väldigt begränsat - det är ju inte som ett timglas direkt.
Liknande trådar
-
Nysådd gräsmatta, liten yta, dags för första klippet?
Gräsmatta -
Dags för nytt elavtal
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Dags för ny luft-vatten
Värmepumpar -
Dags för ny högtryckstvätt, men svårt att hitta en lämplig version
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dags att förnya elavtal
Elavtal, elpriser & elförbrukning