Är det en dörrlyftare?
 
Chrissofsweden skrev:
Är det en dörrlyftare?
Jepp!!

Har länge ondgjort mig var gång en skiva eller dörr skall på plats. Hittade denna av en slump på Axminster, tror det var 300kr. Känns klart värt pengarna.
 
Chrissofsweden skrev:
Är det en dörrlyftare?
Jupp, kan även användas till gipsskivor och OSB...
 
Robert-san01 skrev:
Hittade denna av en slump på Axminster, tror det var 300kr
Skulle du vilja länka till Axminster, hittar den inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
slacker skrev:
Jupp, kan även användas till gipsskivor och OSB...
Njae, det är den modellen inte så bra till. Dels är flärpen i botten för djup, vilket gör att den tar i regeln innan skivan är inne vid väggen om man inte lyckas balansera skivan längst ut. Dessutom är flärpen ganska smal och gipsskivor kan lätt gå sönder i botten om de är tunga.

Däremot är de utmärkta till dörrar! Men 100kg snickare tålde den inte när det stod en kärvande säkerhetsdörr på andra sidan. Men den gick att räta ut, förstärka och svetsa:)
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Fan fan fan den här behöver jag egentligen inte... men den kommer komplettera slagskruvdragaren och den stora borrmaskinen perfekt. Det behövdes en mellanmjölk helt enkelt. Att jag redan har en grön Bosch som fyller det syftet gör att jag inleder som jag gör....

Tillägg: 880g!!
Makita slagskruvdragare med batteri, laddare och väska, som komplement till existerande verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
3ple
  • Laddar…
Är inte det där också en slagskruvdragare?
 
jonmo skrev:
Är inte det där också en slagskruvdragare?
Nix, en helt vanlig skruvdragare :)
 
Intressant. Tack för tipset.
 
Använd 5OFF75 så får du £5 i rabatt.
 
Borde inte detta ha varit på tips sidan??
 
hyggabus skrev:
är det inte modellen med chuck man (du) ska ha ?
[länk]
Har en liknande (Bosch) och använder den chucklösa tusenfalt mer än den med chuck. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.