P
Verktyg o verktyg.. köpt på mig en stor 400kg pall med diverse beslag och grejjer, visst det va lite verktyg med där men påtok för mycket för att jag ska kunna hantera detta under min livstid, tex överfyllde en ikea kasse modell stor med handtag för dörrar.. nu måste jag komma på nåt bra knep att få iväg allt detta för mitt hamstrande av bra att ha grejjer börjar att spåra ur :seenoevil:
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Verktyg o verktyg.. köpt på mig en stor 400kg pall med diverse beslag och grejjer, visst det va lite verktyg med där men påtok för mycket för att jag ska kunna hantera detta under min livstid, tex överfyllde en ikea kasse modell stor med handtag för dörrar.. nu måste jag komma på nåt bra knep att få iväg allt detta för mitt hamstrande av bra att ha grejjer börjar att spåra ur :seenoevil:
I feel your pain. Har lovat mig själv, och framför allt min bättre hälft, att i helgen sortera/ta hand om drivorna med M4 till M30 skruv mm som på något sätt letat sig in i min källare och bod. Känns inte alls lika kul nu som när jag släpade hem dem :sweat:
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
@jac : Bra att du har anammat metoden att, om man inte kan bestämma sig, ta en av varje.

@nanowire : bra jobb för att lära sig känna igen de olika M- dimensionerna med en snabb blick.
 
mattiasp mattiasp skrev:
@jac : Bra att du har anammat metoden att, om man inte kan bestämma sig, ta en av varje.
Det känns som att det numera är lite av mitt varumärke...
 
  • Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Även om jag föredrar att härleda från grunden snarare än att lära utantill så har du säkert rätt @mattiasp, onödigt krångligt att blanda in ljushastigheten här.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Verktyg o verktyg.. köpt på mig en stor 400kg pall med diverse beslag och grejjer, visst det va lite verktyg med där men påtok för mycket för att jag ska kunna hantera detta under min livstid, tex överfyllde en ikea kasse modell stor med handtag för dörrar.. nu måste jag komma på nåt bra knep att få iväg allt detta för mitt hamstrande av bra att ha grejjer börjar att spåra ur :seenoevil:
Hade varit kul att se en bild på hela pallen med alla ”bra att ha” grejor :D
 
Jag tror jag är på jakt efter typ 50tals trycken (handtag) med långskylt och bakelit eller trädetalj.

Om du har lite sånt kan jag överväga att hjälpa dig bli av med lite :D
 
nanowire nanowire skrev:
Ibland måste man våga prova nytt. Får se hur Hitachin (G13VA) den står sig mot blå Bosch.
Något som ryker bums är iaf sladden på två meter, tycker 4-5 är mer lagom.
[bild]
Hur gör du för att fixa en längre sladd? Jag har några maskiner som skulle behöva längre och mjukare sladdar.
 
Z ZipLock skrev:
Hur gör du för att fixa en längre sladd? Jag har några maskiner som skulle behöva längre och mjukare sladdar.
Bara att öppna och byta .. På de flesta (alla jag öppnat) maskiner av bättre kvalitet är det inga problem att byta kabel...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Bara att öppna och byta .. På de flesta (alla jag öppnat) maskiner av bättre kvalitet är det inga problem att byta kabel...
Okej, men var köper du mjuk, lång anslutningskabel i bra kvalitet?
 
P
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Hade varit kul att se en bild på hela pallen med alla ”bra att ha” grejor :D
Du har pm :)
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
[bild]

Mycket trevlig vinkelhake när man monterar salningar och fönsterbänkar
Var är den köpt?
 
K Kane skrev:
Var är den köpt?
Beställde från min lokala handlare, gav 140kr..
 
K
Blev en ny laser på Swedol kampanjen..
 
  • Bosch Professional laser i en L-BOXX med grönt "GreenLaser Technology"-märke och tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.