Bosch sticksåg monterad på arbetsmaterial, minimala vibrationer och precis bladstyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag har jag kört en del med min nya sticksåg från Bosch!
Köpte den mest för att jag ville spara på mina festool sticksågar. Har sedan tidigare en ps300 med sladd som varit min favorit och en psc420 med batteri som jag aldrig riktigt kommit överens med. Men den nya Bosch maskinen som var tänkt som slitosläng maskin klev raskt upp på första platsen!! Mycket trevlig maskin minimala vibrationer och en mycket precis bladstyrning mycket trevligt grepp också! Rekommenderas varmt!
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vad är det du inte gillar hos PSC420? Provade min idag och tyckte den var trevlig, har en batteridriven från Dewalt av handväskemodell som jag inte kommit riktigt överens med. Har en sladdriven av limpmodell som jag också gillar.
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Men den nya Bosch maskinen som var tänkt som slitosläng maskin klev raskt upp på första platsen!!
Då får du köpa fler festools så du kan spara på Boschen.:)
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vad är det du inte gillar hos PSC420? Provade min idag och tyckte den var trevlig, har en batteridriven från Dewalt av handväskemodell som jag inte kommit riktigt överens med. Har en sladdriven av limpmodell som jag också gillar.
Min psc420 vibrerar jättemycket och bladstyrningen är kass. Har haft inne den på service men dom bara beklagar och säger att den inte är bättre... den för ett jävla väsen också.. Kanske ett måndags ex.
 
Ola C Ola C skrev:
Då får du köpa fler festools så du kan spara på Boschen.:)
Hahaha nej nu blåser jag av boschen och kör ner min psc420... otroligt besviken på den. PS 300 var ju en dröm
 
richardtenggren
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Min psc420 vibrerar jättemycket och bladstyrningen är kass. Har haft inne den på service men dom bara beklagar och säger att den inte är bättre... den för ett jävla väsen också.. Kanske ett måndags ex.
Trist, inget jag reagerade på, tyckte den sågade fint jämfört mot min Dewalt som saknar liknande bladstyrning. Tyvärr tappade jag ner dewalten från en ställning i sommar så foten blev skev. Men jag gillade aldrig handväsketypen heller, för hög tyngdpunkt.
 
Taskiga ni är då.. Jag _behöver_ ju ingen batteridriven stickis, men 2000 är ju inte så farligt om den levererar som det låter som här :thinking: fast då behöver jag fler batterier också. Vart hittar man dem till vettigt pris?
 
Jag använder min batteristickis sjukt mkt. Man blir snabbt bra på raka snitt osv så det är perfekt till allt där man inte behöver nån jätteprecision. Typ parkettgolv, reglar osv
 
C Christoffer85 skrev:
Taskiga ni är då.. Jag _behöver en stickis, men 2000 är ju inte så farligt om den levererar som det låter som här :thinking: fast då behöver jag fler batterier också. Vart hittar man dem till vettigt pris?
Här, knuffen du behöver (y);)
https://www.amazon.de/dp/B00MWHIJKW...ode-am-pk-21&ascsubtag=SS2Jd0JqZmPkpNT9YKROSQ

Jag använder i stort sett enbart mina batteristickisar nu, längesedan GST135'an plockades ner från hyllan. :oops:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Undrar om man kan dölja en tråd, för jag behöver ju ingen ny stickis, eller :thinking:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Både den armaturen och kabeln ser ju avsevärt bättre ut.
Finns/fanns även en lysrörsmodell med rejäl kontakt, så kan vara värt att hålla ögonen öppna :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Här, knuffen du behöver (y);)
[länk]

Jag använder i stort sett enbart mina batteristickisar nu, längesedan GST135'an plockades ner från hyllan. :oops:
Jaha, då har jag ett reserverat belopp på 1780.95 :rolleyes:

Batterifrågan då.. två batterier på tre maskiner är för lite. Vart hittar man batterier till bra pris? Amazon.de verkade ju inte leverera batterier till Sverige.
 
C Christoffer85 skrev:
Jaha, då har jag ett reserverat belopp på 1780.95 :rolleyes:

Batterifrågan då.. två batterier på tre maskiner är för lite. Vart hittar man batterier till bra pris? Amazon.de verkade ju inte leverera batterier till Sverige.
Köp en komplett maskin med laddare och batterier (y) köpte 12V fräs och hyvel i somras från Amazon.de med batterier utan problem.

Väntar på att en batterisänkis ska dyka upp i utbudet från Bosch, men 18V handklingan är trevlig också.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Undrar om man kan dölja en tråd, för jag behöver ju ingen ny stickis, eller :thinking:
Av säkerhetsskäl har man valt att ta bort den funktionen, på den här tråden. Risken för belastningsskador är nämligen överhängande, om våra plånböcker blir för feta.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Förstår inte det där med "Spara på mina Festool"
En proffsmaskin är väl inget man behöver spara på ??
Bytte motor (kolen slut) igår på min Hitachi, gått yrkesmässigt dagligen i 6 år.
 
  • Gilla
Jambalaya och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.