Snyggt hus! Klart det går att fixa! Lite tålamod och några slantar bara. Vet ni vad min son sa när han och maken var iväg första gången för att titta på vårat "lilla projekt". Mamma, det är ett ruckel! Jag hade redan bestämt mig, men det sa jag inte då!

Vill inte alla ha en lummig och insynsskyddad tomt. Du behöver ju inte använda huset....

Alltså, bara stommen och tomten skulle ju kosta mer om man ville ha en stenhusstomme. Mycket rivningsjobb, men river man ut allt så är det ju just vad man har, en stenstomme som kan bli hur fin som helst.

Cheesus skrev:
Äh..det där är väl inget problem att renovera. Mitt hus ser värre ut just nu...

En enkel lösning är att göra som jag....Kalla in ett gäng från byggahus.se så ska ni se att det där huset är fixat på några dagar. Dessutom fruktansvärt kul.

Nu spinner tanken igång igen...ska vi tillsammans köpa skrället och bygga om det till en urläcker bostad med blocketfynd och billigt virke ( var man nu kan hitta det? ) . 100 man som kör i 5-skift under en vecka fixar lätt till detta hus. En rolig semester och sen delar vi stålarna efteråt.

Alla kommer vinna på detta...massor av erfarenheter och nya kontakter! Dessutom fruktansvärt kul.

Vad är värdet topprustat? En mille ?

Edit : Jag visade detta för min fru och orden som kommer från henne just nu är:

NEJ!!
Har inte du nog med vårt nu?
Jag lyssnar inte ens
Du är dum i huvudet
Jag tar ut skilsmässa
Varför gifte jag mig ens med dig?
Är du störd på något sätt?

Ni ser...jag har det inte lätt här hemma.

När ska vi köpa???
Klockrent!!! viker mig av garv....:D fy fan va bra!!!

Roligt om någon tillslut köper huset och sedan av en slump reggar sig här på forumet och råkar se våra kommentarer. :)

Eller kanske köper huset och kräver att minst 20 st härifrån kommer och hjälper till.

Bezt skrev:
Eller kanske köper huset och kräver att minst 20 st härifrån kommer och hjälper till.
då ställer jag upp ialla fall :)

Hur dassigt huset än må vara så tycker jag ändå det är prisvärt, utan att för egen del vilja ta itu med det. Visst, det är inte Kivik eller "äkta" Österlen vi snackar, men det är verkligen inte heller Norrland eller Smålands inre det handlar om heller. I Skåne är det inga större avstånd...

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.