4 575 läst · 154 svar
5k läst
154 svar
Därför startade Trump ett handelskrig
Det skriver du samtidigt som du postar en länk som bekräftar det jag säger?S SwiftD skrev:
Tullarna är en typ av konsumtionsskatt som ska finansiera säkningar av inkomstskatter. Samt enligt artikeln:
"...and implement significant tax cuts that experts argue largely benefit the wealthy"
"Experter" tycker en massa står det i texten du citerar. Det är sånt faktalöst skräp som du matar din hjärna med. Du har ingen aning om vem dessa "experter" är eller om de ens existerar.S Staffan-N skrev:
Det som är fakta i den artikeln är att alla med en årsinkomst under 150000 $ ska slippa inkomstskatt.
Varför sprider du falsk information då?S SwiftD skrev:
Såvitt jag vet är inte EU ovän med USA. Än..S SwiftD skrev:
Och ja, jag tror till 100% att USA kommer vara den största förloraren på detta.
Vinnare finns inga i ett handelskrig.
Ska möjligen vara Kina om dom lyckas omkull kasta dollarn då..
Lång raljerande text...
"massa ghetto och hög kriminalitet"
"importerat en helt annan mentalitet"
"Att skydda Ukraina i sig är ingen lösning"
Japp, där satt den.
Vardagsrasism förklätt som någon typ av intellektuellt inlägg som lägger sig i ledet för mainstream MAGA med en förkärlek för Ryssland.
Tack och hej.
Japp, där satt den.
Vardagsrasism förklätt som någon typ av intellektuellt inlägg som lägger sig i ledet för mainstream MAGA med en förkärlek för Ryssland.
Tack och hej.
Ok, kalla alla rasister och stoppa huvet i sanden. Det är sådana som dig som låtit vårt land förvandlats till kriminellt härbärge och som tror de är goda människor när de stödjer ett krig som dödar 2500 människor i veckan utan att ha en egen plan på hur det ska sluta.M maximm skrev:Lång raljerande text...
Japp, där satt den.
Tack och hej.
Absolut, tack och hej på dig med, hoppas jag aldrig behöver träffa en sådan feg rutten människa som dig igen.
Hmm, du bidrar till förfallet mera med din dåliga svenska.....S SwiftD skrev:Ok, kalla alla rasister och stoppa huvet i sanden. Det är sådana som dig som låtit vårt land förvandlats till kriminellt härbärge och som tror de är goda människor när de stödjer ett krig som dödar 2500 människor i veckan utan att ha en egen plan på hur det ska sluta.
Absolut, tack och hej på dig med, hoppas jag aldrig behöver träffa en sådan feg rutten människa som dig igen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/BudapestuppgörelsenS SwiftD skrev:Detta har väldigt lite att göra med USA's tullar, men det var en internationell överenskommelse att Ukraina skulle överlämna vapnen till Ryssland pga anti spridningsavtalet. Oavsett så har ju detta inget med Trump eller USA att göra. Att skydda Ukraina i sig är ingen lösning, det dör runt 2500 människor i kriget varje vecka. Att bara skicka in vapen i konflikten för att linjerna inte ska röra sig en millimeter är meningslöst och kostar bara människoliv som det ser ut nu.
[media]
Ja. Hej då!M maximm skrev:Lång raljerande text...
Japp, där satt den.
Tack och hej.
Trump o hans pack gör sitt bästa för att göra om USA till en fasciststat. Mobbing och hot mot reportrar och tidningar som inte hejar på dem. Detta spektakel lär sluta antingen med att usa står själva eller tredje världskriget. I det senare antagligen för att Trump mer formellt försöker ta över Grönland vilket leder till svar av Europa, även om konflikten är liten och begränsad till Grönland leder den öppna sprickan i Nato till att Ryssland slår till mot baltstaterna o så var planeten bränd.
Vad Trump för övrigt missar när han gnäller på handelsunderskott är att något sådant finns inte. USA printar bara mer pengar och Japan med flera köper upp valutagarantierna så värdet på dollarn håller sig högt ändå. Och det höga priset på USD är också största anledningen till att vi inte köper saker från USA, i början på 2000 talet var USD värd ca 6kr och då var det ansett högt o dyrt för oss svenskar att åka dit. Innan Trump valdes in var den 12-13kr och priset där är på mycket dubbelt så dyrt som hemma.
Min analys ger det enda svaret, karln och hans lakejer är helt tappade bakom en vagn.
Vad Trump för övrigt missar när han gnäller på handelsunderskott är att något sådant finns inte. USA printar bara mer pengar och Japan med flera köper upp valutagarantierna så värdet på dollarn håller sig högt ändå. Och det höga priset på USD är också största anledningen till att vi inte köper saker från USA, i början på 2000 talet var USD värd ca 6kr och då var det ansett högt o dyrt för oss svenskar att åka dit. Innan Trump valdes in var den 12-13kr och priset där är på mycket dubbelt så dyrt som hemma.
Min analys ger det enda svaret, karln och hans lakejer är helt tappade bakom en vagn.