5 209 läst · 18 svar
5k läst
18 svar
Cykelförvaring i garage, ca 2,5 meter tillgängligt. Idéer?
Väntar med spänning på bild hur det blev, verkade vara ett väldigt smidigt och förvånandsvärt prisvärt system.nikasp skrev:
Med risk att diskussionen spårar iväg, men de flesta styren kommer väldigt breda för att man ska kunna kapa dom. Säger inte att 780 inte passar dig, men under handtagen gömmer sig fina markeringar:nikasp skrev:
Redigerat:
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Hjälp, det där inlägget blir jag snudd på illamående av.Karl.s skrev:Väntar med spänning på bild hur det blev, verkade vara ett väldigt smidigt och förvånandsvärt prisvärt system.
Med risk att diskussionen spårar iväg, men de flesta styren kommer väldigt breda för att man ska kunna kapa dom. Säger inte att 780 inte passar dig, men kapade själv 1cm/sida och kör nu på 760 på min enduro hoj och är hyfsat lång och bredaxlad och det känns mycket bättre. Under handtagen gömmer sig fina markeringar:
[bild]
https://en.wikipedia.org/wiki/Mansplaining
Jag ljög, det var bara 73 cm haha. Jag har kapat styret på en spring/balanscykel men annars inte sett behov av att gå loss med bågfil på något av mina/våra styren. Är ganska skönt med brett styre på min fulldämpade MTB när man brallar nerför stenskravel mm.
Mycket nöjd! Känns väldigt luftigt med 6 cyklar. Tog ner en då jag måste baxa runt snöslungejäkeln. Tar mycket plats men rostar nog på nolltid om jag skulle ställa ut den. Använd 0 ggr förra vintern...
Kommer att kunna klämma in hängare för lite redskap och ev. skidor (vertikalt) mellan cyklarna också.
Mycket nöjd! Känns väldigt luftigt med 6 cyklar. Tog ner en då jag måste baxa runt snöslungejäkeln. Tar mycket plats men rostar nog på nolltid om jag skulle ställa ut den. Använd 0 ggr förra vintern...
Kommer att kunna klämma in hängare för lite redskap och ev. skidor (vertikalt) mellan cyklarna också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "bågfil"
Bågfilar
Bågfilar är det ultimata verktyget för exakt och detaljerat arbete. Oavsett om du behöver en liten, fickstor bågfil för att jobba med små detaljer, eller en stor 12-tums bågfil för större projekt, kan du lita på att våra bågfilar
Läs mer
Jag har för många år sedan sett någon anordning för att hänga cykeln vågrätt uppe i taket. Inte den krångliga varianten med hiss, utan en enkel sak. Man bara lyfter upp cykeln högt och hakar fast ramen på något sätt. Vore perfekt i mitt garage, då kan cykeln förvaras ovanför gräsklipparen.
Nu när jag väl behöver den så kommer jag inte ihåg hur den ser ut, och vet därför inte riktigt vad jag letar efter...
Nu när jag väl behöver den så kommer jag inte ihåg hur den ser ut, och vet därför inte riktigt vad jag letar efter...
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
garagebygge och carport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga carport intill garage
Bygglov carport ihopbyggd med grannens garage
Bygglov -
Dubbelgarage, förråd och carport?
Att bygga om carport till varmgarage