nikasp nikasp skrev:
Det går men trögt att försöka skjuta i sidled med cykel på plats. Annars superlätt att justera avstånd utan cykel. Väldigt nöjd måste jag säga. Den där DIY-lösningen hade den nackdelen att det inte kan flyttas om i efterhand.
Väntar med spänning på bild hur det blev, verkade vara ett väldigt smidigt och förvånandsvärt prisvärt system.

nikasp nikasp skrev:
Det är en endurohoj och vad som nästan är standard idag/fortfarande. Köpte den 2015. Känns bra för det mesta förutom om man fastnar i nåt träd :cool:
Med risk att diskussionen spårar iväg, men de flesta styren kommer väldigt breda för att man ska kunna kapa dom. Säger inte att 780 inte passar dig, men under handtagen gömmer sig fina markeringar:
Mountain-Bike-Handlebars-Reference-Marks.jpg

Redigerat:
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Karl.s Karl.s skrev:
Väntar med spänning på bild hur det blev, verkade vara ett väldigt smidigt och förvånandsvärt prisvärt system.

Med risk att diskussionen spårar iväg, men de flesta styren kommer väldigt breda för att man ska kunna kapa dom. Säger inte att 780 inte passar dig, men kapade själv 1cm/sida och kör nu på 760 på min enduro hoj och är hyfsat lång och bredaxlad och det känns mycket bättre. Under handtagen gömmer sig fina markeringar:
[bild]
Hjälp, det där inlägget blir jag snudd på illamående av.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mansplaining

nikasp
Jag ljög, det var bara 73 cm haha. Jag har kapat styret på en spring/balanscykel men annars inte sett behov av att gå loss med bågfil på något av mina/våra styren. Är ganska skönt med brett styre på min fulldämpade MTB när man brallar nerför stenskravel mm.

Mycket nöjd! Känns väldigt luftigt med 6 cyklar. Tog ner en då jag måste baxa runt snöslungejäkeln. Tar mycket plats men rostar nog på nolltid om jag skulle ställa ut den. Använd 0 ggr förra vintern...

Kommer att kunna klämma in hängare för lite redskap och ev. skidor (vertikalt) mellan cyklarna också.

Sex cyklar upphängda på en vägg i ett garage med varierande utrustning och storlekar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sex cyklar olika modeller upphängda på väggmonterad cykelställning i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Karl.s
  • Laddar…
Jag har för många år sedan sett någon anordning för att hänga cykeln vågrätt uppe i taket. Inte den krångliga varianten med hiss, utan en enkel sak. Man bara lyfter upp cykeln högt och hakar fast ramen på något sätt. Vore perfekt i mitt garage, då kan cykeln förvaras ovanför gräsklipparen.

Nu när jag väl behöver den så kommer jag inte ihåg hur den ser ut, och vet därför inte riktigt vad jag letar efter...

• Gilla
Ankalari
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.