P Psykoppout skrev:
Är det inte konstigt hur inom segmentet konspirationsteori, får vi inte lov att poängtera hundratals miljarder dollars funktionen inom vaccinationsaffärer. En dollar blir till tjugo dollar inom vaccin varje år.
Ofta genom försäkringspengar eller skattemedel. Och att det är en del av american bisness efter 9/11. Utan att det tas bort i detta forum?
Även ifall våra teorier om DNA och virus är felaktiga. Så är pengaflöden och finansieringar efter 2001 9/11 precis vad de är.
Vad har 9/11 med covid-19 att göra?
 
  • Gilla
DjungelJocke och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Det var just en publicerad artikel som antydde är virus, eller instruktion är det som sätter samman koderna. Och med sig själv kan agera en virtuell byggsten. Skulle vilja kalla det för kreativ intelligens.
Jag tycker att du har missuppfattat artikeln. Men det är väldigt svårt att förstå vad du skriver, vad du menar med kod och instruktion samt att det verkar som att du tycker att virus och instruktion är samma sak eftersom du skriver "virus, eller instruktion", vilket för mig låter helt fel utifrån min kunskap om cellbiologi.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
Vad har 9/11 med covid-19 att göra?
Vad vaccinaffärer har med covid att göra efter 9/11? Covid fanns inte innan 9/11 2001. Jag behöver inte nämna 9/11 2001. Men vad är det med det datumet som verkar upprörande? Är det mer än ett datum?
 
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Vad vaccinaffärer har med covid att göra efter 9/11? Covid fanns inte innan 9/11 2001. Jag behöver inte nämna 9/11 2001. Men vad är det med det datumet som verkar upprörande? Är det mer än ett datum?
Det dröjde väldigt länge efter 9/11 som covid fanns. Det var du som drog upp datumet så varför gjorde du det?
Är du upprörd eftersom du verkar tro att andra blir upprörda av det datumet?
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker att du har missuppfattat artikeln. Men det är väldigt svårt att förstå vad du skriver, vad du menar med kod och instruktion samt att det verkar som att du tycker att virus och instruktion är samma sak eftersom du skriver "virus, eller instruktion", vilket för mig låter helt fel utifrån min kunskap om cellbiologi.
För mig är det logiskt hur intruktionskod inom DNA tillhör bygget. En del av bygget är mer likt något abstrakt och håller reda på det som är konkret.

Om vi tar tanken till begynnelsen av livets evolution. Hur användbart är det för de första organismerna att kunna utbyta koder med varandra? Som ett språk med mera?
 
P
P Psykoppout skrev:
För mig är det logiskt hur intruktionskod inom DNA tillhör bygget. En del av bygget är mer likt något abstrakt och håller reda på det som är konkret.

Om vi tar tanken till begynnelsen av livets evolution. Hur användbart är det för de första organismerna att kunna utbyta koder med varandra? Som ett språk med mera?
Att samma funktion kan kallas virus, jämför med digitalspråk - datavirus är oxå bara en kod.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
Vad vaccinaffärer har med covid att göra efter 9/11? Covid fanns inte innan 9/11 2001. Jag behöver inte nämna 9/11 2001. Men vad är det med det datumet som verkar upprörande? Är det mer än ett datum?
Du svarade inte på frågan. Man kan ju också undra varför du använder amerikanskt datumformat?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
Du svarade inte på frågan. Man kan ju också undra varför du använder amerikanskt datumformat?
Jo, svaret var att det inte fanns något samband. Att inom konspirationsteori används ofta detaljer som saknar samband med varandra. Men tillsammans bildar vilseledande spår och illusioner. Allmänheten kan därmed hållas fogliga som boskap.
 
  • Wow
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
P Psykoppout skrev:
Jo, svaret var att det inte fanns något samband. Att inom konspirationsteori används ofta detaljer som saknar samband med varandra. Men tillsammans bildar vilseledande spår och illusioner. Allmänheten kan därmed hållas fogliga som boskap.
De två sista meningarna går inte ihop. Det är konspirationsteorier som gärna blandar in vilseledande spår och kopplar ihop saker som saknar samband. De som ser att det saknas samband ignorerar dessa teorier och ses därför som fogligt boskap av de som inte ser att saker inte alltid beror av varandra.
Idag är det måndag och det regnar. Inte drar jag slutsatsen att det regnar för att det är måndag. Sådana slutsatser dras gärna av de som gillar konspirationsteorier.

För övrigt så tjänade läkemedelsindustrin pengar även innan 11/9-2001.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
För mig är det logiskt hur intruktionskod inom DNA tillhör bygget. En del av bygget är mer likt något abstrakt och håller reda på det som är konkret.

Om vi tar tanken till begynnelsen av livets evolution. Hur användbart är det för de första organismerna att kunna utbyta koder med varandra? Som ett språk med mera?
Jag ger upp, jag kan inte förstå vad du menar. Du verkar ha din egen betydelse av ord och hoppar över en massa led så du verkar inte vilja förklara heller. Dessutom verkar det inte ha något med covid att göra.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
Vad vaccinaffärer har med covid att göra efter 9/11? Covid fanns inte innan 9/11 2001. Jag behöver inte nämna 9/11 2001. Men vad är det med det datumet som verkar upprörande? Är det mer än ett datum?
Man kan vara tvungen att ringa 911 om man inte tagit vaccinet. Där är sambandet. I singular.
 
  • Haha
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag ger upp, jag kan inte förstå vad du menar. Du verkar ha din egen betydelse av ord och hoppar över en massa led så du verkar inte vilja förklara heller. Dessutom verkar det inte ha något med covid att göra.
Ja jag skulle nog vilja se att jag skrev nåt om konspirationsteorier och covid lär inte hamna sorterat som en teori precis.

Fast det finns nämnt via mig och fler, en teori om att covid är en framodlad sjukdom. Dessutom i syfte att sälja vacciner för hundratals miljarder dollar per år, att göra tillräckligt många beroende av ständig uppdatering av vaccin.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
De två sista meningarna går inte ihop. Det är konspirationsteorier som gärna blandar in vilseledande spår och kopplar ihop saker som saknar samband. De som ser att det saknas samband ignorerar dessa teorier och ses därför som fogligt boskap av de som inte ser att saker inte alltid beror av varandra.
Idag är det måndag och det regnar. Inte drar jag slutsatsen att det regnar för att det är måndag. Sådana slutsatser dras gärna av de som gillar konspirationsteorier.

För övrigt så tjänade läkemedelsindustrin pengar även innan 11/9-2001.
Ja, det var precis så jag menade men oförmögen att få till texten lika bra som du.
 
P
P pmd skrev:
Det påminner mig om vad Katalin Karikó och Drew Weissman kom på att man kan göra för att smita förbi kroppens immunsystem vid en mRNA-transfektion.
Äsch, de fick inte Nobelpris i år*. Jag håller tummarna för nästa år.

*Det finns i och för sig en chans att de får kemipriset nu på onsdag.
 
P
P pmd skrev:
Äsch, de fick inte Nobelpris i år*. Jag håller tummarna för nästa år.

*Det finns i och för sig en chans att de får kemipriset nu på onsdag.
P pmd skrev:
Äsch, de fick inte Nobelpris i år*. Jag håller tummarna för nästa år.

*Det finns i och för sig en chans att de får kemipriset nu på onsdag.
Ja, spännande. Vad skulle dom säga om teorin att evolutionen för varje symbiotisk organism utvecklat en lång historik av instruktionskod med funktionen antivirus kopplat till DNA bygget i biosfären?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.