2 156 686 läst · 32 467 svar
2157k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det funkade väl. Men den influensan motiverade nog inte vaccinet. Sett i backspegeln.
Det är nog ingen som tror att Kina är i närheten av flockimmunitet. De lyckades minska spridningen med hårda restriktioner. Men det blir intressant att se hur det funkar i längden.T tobbbias skrev:Ny positiv fakta!
Från den 2a april till idag så har vi gått från att 5% blir "serious or critical" till 2 %. Ska vi gissa på att den siffran kommer minska än mer?
[bild]
Källa, worldometers.info!
Och till alla baissare där ute som tror att jorden kommer gå under. OM det inte finns flockimmunitet, hur tror ni att Kina skulle kunna vara "virusfria" vid det här laget?
Hur tror ni att Italiens dödssiffror skulle kunna gå ned? Eller något lands?
Självklart kommer detta gå över. Det finns en framtid i morgon även för oss. We shall overcome. And now, lets pray!
Här kommer lite annan positiv statistik. OM man tittar på de som är i arbetsför ålder under 60 år och som dött i Covid 19 så är det 2653 - 639 - 1100 - 606 - 202 = 106 st. (källa: FoHM).
Om vi tittar på arbetsplatsolyckor med dödlig utgång i år så är den lägre än vanligt.
Och den låga siffran bör förhoppningsvis hålla i sig under ett tag till då det är så mkt nedstängt i Sverige. Så en positiv nyhet är att vi förhoppningsvis i alla fall kommer lyckas spara några stackare i den där kolumnen på slutresultatet.
Hur som helst, mkt tråkiga siffror både i sjukvården och i olyckorna.
Om vi tittar på arbetsplatsolyckor med dödlig utgång i år så är den lägre än vanligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och den låga siffran bör förhoppningsvis hålla i sig under ett tag till då det är så mkt nedstängt i Sverige. Så en positiv nyhet är att vi förhoppningsvis i alla fall kommer lyckas spara några stackare i den där kolumnen på slutresultatet.
Hur som helst, mkt tråkiga siffror både i sjukvården och i olyckorna.
Det beror på att regionen med flest smittade, Stockholm med omnejd, har ett R<1. I andra regioner, exempelvis Västra Götaland, ligger R>1.E eal skrev:
Att prata om detta så här leder inte till att folk sköter sig bättre precis...
Skulle vara kul att se Lars48 att engagera sig i kampen mot livmoderhalscancermikethebik skrev:Dags för en reflektion då, åtgärderna mot detta corona-virus som sätter världen och mänskligheten inför en depression som tyvärr kommer att få mycket stora konsekvenser, ekonomiska, politiska och långsiktigt negativa för det kommande släktet.
Är det bara för att de som sjösätter detta är företrädesvis äldre, de som i första hand enligt statistiken drabbas av covid19?
Är det bara för sin egen själviskhet och ångest man är villig att offra den yngre generationen för att ge sig själva lite andrum?
Om detta virus i första hand drabbat yngre, hade dessa drakoniska åtgärder skett på samma sätt?
Mitt intryck är att de som i första hand i denna tråden är närmast rabiata i sitt förhållningssätt till den svenska strategin är just äldre i riskgrupp, närmast panikslagna för egen skull eller kanske förträngt att människan likt andra varelser är dödliga.
Jag har kanske fel i det jag skriver, rätta mig gärna i så fall.
Drabbar yngre kvinnor mest, samt de över 70, så de sistnämnda har nog en chans!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 118 inlägg
Varför inte söka information innan man spyr ur sig galla?T Thomas' skrev:
https://www.gekas.se/nyheter/information-om-coronaviruset/
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 118 inlägg
Eh, jag har ju sökt informationen själv?
Sen att människor är idioter är väl inte Gekås fel?
Sen att människor är idioter är väl inte Gekås fel?
Fast 20kvm per person så lär ju folket som inte kan hålla lite avstånd få en lavett? Den som grinade i artikeln var ju i trängseln själv tydligen och gick inte ut. Vad är de för en jävla typ egentligen.T Thomas' skrev:
Ja pengarna är viktigaste för ett företag, annars kan man inte driva företag.
Jag tycker de är värre med krogarna som prompt ska ha fyllekalas ändå varje fredag och lördag, de kan ju ställa om till takeaway och utesluta nattklubben.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 118 inlägg
Jag tror svenskarna snarare uppskattar FHM's metod med frivillighet. Ingen vill tvingas till någonting, särskilt inte utegångsförbud, husarrest och andra hårda restriktioner.MathiasS skrev:
Vi invånare kan leva nästan precis som vanligt än idag under den här pandemin, i en tid då nästan hela övriga världen är i lock-down, och det älskar så klart befolkningen. Där har du den stora anledningen till att folk är mycket nöjda med FHM's hantering av denna kris.