Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Är man panikslagen är det oftast svårt att tänka och handla rationellt...

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
A
MultiMan MultiMan skrev:
Jag postade bl a en video för en månad sedan, av en läkare med tillgång till journaler där detta med hjärtpåverkan med Covid-19 beskrivs, men tyvärr blev jag och andra som inte tog det med en klackspark påhoppade så det drunknade säkert på grund av det. Absolut inget nytt iaf utan känt sedan tidigare.

Läkaren som agerande visselblåsare i Kina och avslöjade virusets härjningar dog själv av det, 34 år gammal. en 37-årig brittisk diplomat dog nyligen också. Blott två exempel. Det är dock fortfarande absolut farligast för äldre och multisjuka.
Eftersom det varje år dör yngre friska personer i världen i sviterna av influensa så är jag säker på att det även kan hända med covid19.

• Gilla
Freddy_kruger och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu rapporteras det om 92 st corona-relaterade dödsfall.

Varför glöms det att nämnas att det dött ca 4500 personer av andra orsaker, under samma period?

• Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Varför glöms det att nämnas att det dött ca 4500 personer av andra orsaker, under samma period?
De stämmer inte med handlingen. Varje dag året runt dör 15 000 barn under fem år av sjukdomar vi har botemedel mot.

T
L Lars48 skrev:
Undrar om de här statistiken verkligen stämmer. Folk har dött som flugor i Italien utan att bli testade för Covic-19. Jag tror de faktiska siffrorna ser betydligt värre ut än de som kommer ut just nu. Speciellt de som publiceras i Sverige.
Är du helt säker på att du inte är avlönad av någon statlig organisation för att skriva sånt här? Ryssland? Kina? Iran?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
- - -
Det finns ingen som är allvetare,
Jo, här på Byggahus finns det! Kolla bara min profil till vänster, t.ex. :rofl:

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
T
L Lars48 skrev:
Om jag skriver nåt som visar sig vara felaktigt då blir jag bara glad om någon rättar till det. Alla kan göra fel, inklusive Tegnell.
Då kan du ju börja med att skriva Covid-19 istället för Covic-19. Så mycket som du verkar läsa på borde du väl ha snappat upp det korrekta namnet vid det här laget?

Covid-19 = Coronavirus Disease 2019 = sjukdomen som orsakas av viruset SARS-CoV-2.

Hoppas du blev glad nu.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Markus Uvell sammanfattar det svenskaste av svenska som vissa här representerar rätt väl:

[länk]
Väldigt bra skrivet av en av de uppenbarligen få i mediavärlden som använder sitt sunda förnuft!

Fairlane
L Lars48 skrev:
Det här viruset är smart
Ja, jag har ingen bra källa för det, men jag har hört att det ska ha en IQ på ~150.
Dessutom ska det tydligen vara street-smart och after-ski-smart.

• Haha
  • Gilla
uplj och 1 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Är du helt säker på att du inte är avlönad av någon statlig organisation för att skriva sånt här? Ryssland? Kina? Iran?
Som om det skulle spela stor roll för dig om jag sa nej!

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
OBS, inte skrivet för att bagatellisera detta, ty det är verkligen ingen bagatell.
Men däremot tänkte jag att det är bra om det dämpar panik och kanske stillar lite oro.

Det är först när det börjar få proportionerna som 92 döda om dagen som det börjar ha ordentliga proportioner. Och jag är rätt säker på att vi når dit så småningom (och att alla länder kommer ha en sådan tuff period).
Och då är det inte kul, (det är ju inte kul nu heller !!) men det går nog inte att göra något åt det, ändå.

• Gilla
patst577 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är först när det börjar få proportionerna som 92 döda om dagen som det börjar ha ordentliga proportioner.
Så inkommande onsdag alltså? Är det då ni börjar ta det på allvar?

• Gilla
Dannis och 1 till
  • Laddar…
Nu har Folhälsmyndigheten börjat publicera statistik för Sverige:

Länk: Statistik – antal fall covid-19

Exempel
Skärmdump från Folkhälsomyndigheten visar statistik över COVID-19 fall fördelade efter region och ålder i Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
T
mathiash77 skrev:
Deras kapacitet att mäta är 10ggr större?
De testar 6 gånger fler.

De testar 500 000 per vecka och är c:a 80 miljoner invånare. Det blir 6250 test per miljon invånare.
Vi testar c:a 10 000 per vecka och är 10 miljoner invånare. Det blir 1000 test per miljon invånare.

Utifrån detta köper jag inte förklaringen att det råder brist på testkapacitet i Sverige, eller rättare sagt, det kanske råder brist men det beror i så fall på att man inte agerat i tid för att öka kapaciteten.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.