2 162 667 läst · 32 467 svar
2163k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Är man panikslagen är det oftast svårt att tänka och handla rationellt...
Eftersom det varje år dör yngre friska personer i världen i sviterna av influensa så är jag säker på att det även kan hända med covid19.MultiMan skrev:Jag postade bl a en video för en månad sedan, av en läkare med tillgång till journaler där detta med hjärtpåverkan med Covid-19 beskrivs, men tyvärr blev jag och andra som inte tog det med en klackspark påhoppade så det drunknade säkert på grund av det. Absolut inget nytt iaf utan känt sedan tidigare.
Läkaren som agerande visselblåsare i Kina och avslöjade virusets härjningar dog själv av det, 34 år gammal. en 37-årig brittisk diplomat dog nyligen också. Blott två exempel. Det är dock fortfarande absolut farligast för äldre och multisjuka.
Är du helt säker på att du inte är avlönad av någon statlig organisation för att skriva sånt här? Ryssland? Kina? Iran?L Lars48 skrev:
Då kan du ju börja med att skriva Covid-19 istället för Covic-19. Så mycket som du verkar läsa på borde du väl ha snappat upp det korrekta namnet vid det här laget?L Lars48 skrev:
Covid-19 = Coronavirus Disease 2019 = sjukdomen som orsakas av viruset SARS-CoV-2.
Hoppas du blev glad nu.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 216 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 216 inlägg
Markus Uvell sammanfattar det svenskaste av svenska som vissa här representerar rätt väl:
https://www.gp.se/ledare/är-gnället-på-sverige-det-svenskaste-vi-har-1.26042824
https://www.gp.se/ledare/är-gnället-på-sverige-det-svenskaste-vi-har-1.26042824
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 036 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 036 inlägg
OBS, inte skrivet för att bagatellisera detta, ty det är verkligen ingen bagatell.Mikael_L skrev:
Men däremot tänkte jag att det är bra om det dämpar panik och kanske stillar lite oro.
Det är först när det börjar få proportionerna som 92 döda om dagen som det börjar ha ordentliga proportioner. Och jag är rätt säker på att vi når dit så småningom (och att alla länder kommer ha en sådan tuff period).
Och då är det inte kul, (det är ju inte kul nu heller !!) men det går nog inte att göra något åt det, ändå.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 708 inlägg
Nu har Folhälsmyndigheten börjat publicera statistik för Sverige:
Länk: Statistik – antal fall covid-19
Exempel
Länk: Statistik – antal fall covid-19
Exempel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
De testar 6 gånger fler.mathiash77 skrev:
De testar 500 000 per vecka och är c:a 80 miljoner invånare. Det blir 6250 test per miljon invånare.
Vi testar c:a 10 000 per vecka och är 10 miljoner invånare. Det blir 1000 test per miljon invånare.
Utifrån detta köper jag inte förklaringen att det råder brist på testkapacitet i Sverige, eller rättare sagt, det kanske råder brist men det beror i så fall på att man inte agerat i tid för att öka kapaciteten.