Status
Tråden går ej att kommentera.
Munskydd kan vara skrämmande för barn
Person bär ett lekfullt munskydd med tecknad mun, bredvid bilder på olika designade munskydd för barn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Barn behöver lite lekfullare munskydd
Barn med lekfullt munskydd formad som en björn och öronvärmare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
optimum optimum skrev:
Helt korrekt tycker jag och jag kan göra så. Social distans till alla.

Har du något förslag till de som måste åka kollektivt för att komma till och från sitt arbete?
Det finns många som inte kan arbeta hemifrån.
Inte åka när alla andra åker. Och tänk på att inte alla har corona. Man försöka stå så att man blir duschad
Sen bygger masken på att den dels verkligen fungerar. Sen att folk har en mask som sitter rätt och skyddar.
Det är inte så enkelt. Nu med alla Roliga munskydd som kommit... Går dessa att tvätta i 60gr? Hur sitter dessa kring näsan. Medisinska munskydd sitter bättre. Eftersom dessa har klämman över näsan.
Ska man tvinga folk att använda mask så ska det vara riktiga prylar.
Dessa har större chans att fungera.
Sen måste det till väldiga insatser i att utbilda folk.
Kräv att man använder ordentliga masker.
 
Redigerat:
A
optimum optimum skrev:
Helt korrekt tycker jag och jag kan göra så. Social distans till alla.

Har du något förslag till de som måste åka kollektivt för att komma till och från sitt arbete?
Det finns många som inte kan arbeta hemifrån.
Nej, jag överlåter det till experterna.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
blackarrow blackarrow skrev:
Munskydd kan vara skrämmande för barn
[bild]

Barn behöver lite lekfullare munskydd
[bild]
Marknaden är större än mobilskalsmarknden, finns pengar att tjäna här uppenbarligen.
 
optimum
B Byggdjuret skrev:
Inte åka när alla andra åker. Och tänk på att inte alla har corona. Man försöka stå så att man blir duschad
Om det går två bussturer på morgonen innan man ska jobba.
Båda bussarna relativt fulla.
Hur gör man då?

Eller när man kliver på bussen är det relativt få på den bussen som sedan stannar på ett antal ställen och blir helt full.
 
tusenett skrev:
Marknaden är större än mobilskalsmarknden, finns pengar att tjäna här uppenbarligen.
Ja, allt som behövs för att motivera folk att bära mask är att det blir en cool modeaccessoar.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
optimum
Nyheter om Danmark i AB nu.
Åker du tåg till Danmark eller avser att åka kollektivt där omfattas man av nya reglerna

Rubrik som meddelar krav på munskydd i dansk kollektivtrafik med länk till live-rapport.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Munskydd kan vara skrämmande för barn
[bild]

Barn behöver lite lekfullare munskydd
[bild]
Barn masken ser inte ut att täta så bra kring näsan
 
optimum optimum skrev:
Nyheter om Danmark i AB nu.
Åker du tåg till Danmark eller avser att åka kollektivt där omfattas man av nya reglerna

[bild]
Men det var väl inget nytt.
Mask fungerar inte bättre i
:rofl:
svenskar;)
 
optimum optimum skrev:
Om det går två bussturer på morgonen innan man ska jobba.
Båda bussarna relativt fulla.
Hur gör man då?

Eller när man kliver på bussen är det relativt få på den bussen som sedan stannar på ett antal ställen och blir helt full.
Va gör man om det blir mask tvång. Och den sitter bredvid tappar masken
Böjer sig för att plocka upp masken som gått sönder och håller den framför munnen?
 
B Byggdjuret skrev:
Va gör man om det blir mask tvång. Och den sitter bredvid tappar masken
Böjer sig för att plocka upp masken som gått sönder och håller den framför munnen?
Man drar i nödstoppen och sen blir det gängspö såklart.
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Lösningen är väl självklar när det gäller mask, här kommer mitt förslag för att få lite jämlikhet dessutom, denna mask obligatorisk för manliga könet


Person med brun mask som täcker ansiktet, synliga endast ögon, bakgrund suddig.

Och naturligtvis denna för kvinnliga könet, från 6 års ålder för bägge



Kvinna iklädd en svart niqab som täcker allt utom ögonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall naturligtvis bäras alltid, även i hemmet, dispens ges under natten.
Åsikter om det någon?
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
optimum optimum skrev:
Läste om att man utvecklat sina metoder för vaccin.
Hittar det inte men de var tydligen förbättrade metoder för att bättre undvika sådant som t.ex. blev problem med svininfluensan. Men inte så konstigt då man hela tiden utvecklar sina metoder för allt.
Det jag läste var inte hur utan just att man utvecklat sina metoder för att minska riskerna med allvarliga biverkningar.
Synd att du inte hittade materialet.
Det är nämligen omgärdat av en del frågetecken här.

* Har man utvecklat metoderna så att det inte krävs fas3-testning, eller att man kan minska kraven där betydligt (tänk på att vi nu pratar om om att korta ner tiden från 5-10 års utveckling till helst under 1 år ...)?

* Du skriver "...tydligen förbättrade metoder för att bättre undvika sådant som t.ex. blev problem med svininfluensan."
Tänk på att detta är två helt olika virustyper, så vilken vikt har detta för virus av corona-typ?

Det finns fler frågetecken, men jag börjar här.


Jag betvivlar inte alls att man utvecklat alla slags metoder och kunskap. Det är ju för tusen deras jobb.
Men jag tror inte att det blivit sånt genombrott att jag nu vågar trycka i mig ett nästan otestat vaccin med tanke på den ytterst lilla risken för allvarliga biverkningar av sjukdomen själv men den stora risken för allvarliga biverkningar av vaccinet.
 
mikethebik mikethebik skrev:
Lösningen är väl självklar när det gäller mask, här kommer mitt förslag för att få lite jämlikhet dessutom, denna mask obligatorisk för manliga könet


[bild]

Och naturligtvis denna för kvinnliga könet, från 6 års ålder för bägge



[bild]

Skall naturligtvis bäras alltid, även i hemmet, dispens ges under natten.
Åsikter om det någon?
Tja, blir det masktvång någonstans dit jag måste gå kommer jag att köpa en gasmask från ww2 och gå runt i.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.