Status
Tråden går ej att kommentera.
J Jocke Best skrev:
Alla vet

Nej det är man skyldig vid ett påhopp. Byggdjuret fejlade är det din tur nu?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Du blandar ihop mig med artikeln i DN. Det är inte jag som skrivit den. Jag trode det var uppenbart men du upphör aldrig att förvåna mig :)
Okej då ska jag lära dig en sak. Det är källkritik och Källgranskning. Det är alltid viktigt. Oavsett om du pratar med någon eller skriver ett inlägg på ett forum. Det är inte bara de som forskar.
Om du länkar till något så bör du kolla upp källan innan.
Källkritik och Källgranskning. Glöm aldrig Dess ord
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Källgranskningen och källkritik gäller alla. Trodde du visste det.

Men du förstår att du kan inte tillskriva det som står i artikeln som min uppfattning. Det är vad jag publicerar. Om du skall kritisera innehållet är det författaren du skall vända dig mot. Inte mig :)
 
J
Ulltand Ulltand skrev:
Men du förstår att du kan inte tillskriva det som står i artikeln som min uppfattning. Det är vad jag publicerar. Om du skall kritisera innehållet är det författaren du skall vända dig mot. Inte mig :)
Det var det här jag förutsåg tidigare.
Gamla nyheter blir som nya. Lite som Icas kött.
Nostradamus
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det var det här jag förutsåg tidigare
Nostradamus

Stå upp för vad du tillskriver mig och visa att du har rätt.

Eller så föreslår jag att du slutar med personangrepp.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
Nej det är man skyldig vid ett påhopp. Byggdjuret fejlade är det din tur nu?
Du har mer under fötterna och bättre argument än tex Hyltran, det ger jag dig, men du plockar konsekvent ut exakt det som passar dig och läser statistik som fan läser bibeln. Om du varit lite mer vidsynt hade jag kunnat erkänna att jag kunde hålla med dig i vissa fall.
Samma i inlägget ovan. Då kommer det klassiska att du återger det du läser, men insatt som du är visste du säkert att det var citat från tidig vår. Om detta är personangrepp så får du ändra på din person.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Men du förstår att du kan inte tillskriva det som står i artikeln som min uppfattning. Det är vad jag publicerar. Om du skall kritisera innehållet är det författaren du skall vända dig mot. Inte mig :)
Men förklara gärna varför en artikel, tydligen publicerad i mars, skriven av Rodrigo Ferrada Stoehrel, filosofie doktor i medie- och kommunikationsvetenskap, Stockholm, angående ansiktsmasker, har betydelse nu, i senare delen av augusti? Rätt mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, så att säga....
 
  • Gilla
Byggdjuret och 2 till
  • Laddar…
[QUOTE="Jocke Best, post: 3820637, member: 150184" Om du varit lite mer vidsynt hade jag kunnat erkänna att jag kunde hålla med dig i vissa fall.[/QUOTE]

Där har vi nog kärnan i problemet.
 
J
Ulltand Ulltand skrev:
[QUOTE="Jocke Best, post: 3820637, member: 150184" Om du varit lite mer vidsynt hade jag kunnat erkänna att jag kunde hålla med dig i vissa fall.
Där har vi nog kärnan i problemet.[/QUOTE]
Härligt. :love:
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Men förklara gärna varför en artikel, tydligen publicerad i mars, skriven av Rodrigo Ferrada Stoehrel, filosofie doktor i medie- och kommunikationsvetenskap, Stockholm, angående ansiktsmasker, har betydelse nu, i senare delen av augusti? Rätt mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, så att säga....
Artikeln är publicerad 21 augusti kl 05:00?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Artikeln är publicerad 21 augusti?
Ja, jag såg det, men sedan påpekade @BirgitS att den var från mars.
Men ok där kan jag ha fel, men vad har en doktor i mediekunskap för expertkunskaper i detta?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Nej det är man skyldig vid ett påhopp. Byggdjuret fejlade är det din tur nu?
Var fejlade jag?
Det var inte jag som inte visste vad källkritik betydde

Men du börjar bli lite väl lättretlig när du börjar prata om personangrepp. Så fort något inte passar dig
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, jag såg det, men sedan påpekade @BirgitS att den var från mars.
Men ok där kan jag ha fel, men vad har en doktor i mediekunskap för expertkunskaper i detta?
Det spelar ingen roll så länge man har en bra titel. ;)
 
Ulltand Ulltand skrev:
Jag förstår att du misstror WHO.

Själv tror jag de har mer på fötterna än Tegnell har i sina spekulationer.

Finns det övht någon undersökning av de 100 som pekar åt Tegnells håll?
Istället för att gissa en massa om tegnell så maila fhm. Då kanske du får svar. Det är du som tjatar om det. Ingen annan.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Artikeln är publicerad 21 augusti kl 05:00?
Men citaten är från mars, vilket var vad @BirgitS påpekade.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.