Kallebo skrev:
Vad tycker ni om detta huset; [länk], har kört förbi många gånger och gillat fasaden, planlösningen lämnar dock en hel del att önska.

Sen kan man undra hur de lyckats ta ut pantbrev på 18,5 miljoner, grannvillan med likvärdig/kanske bättre havglimt såldes för runt två miljoner nyligen...
Hur tvättar man händerna i den där 4-kantiga kranen?
 
S
Noseone skrev:
Hur tvättar man händerna i den där 4-kantiga kranen?
Rika människor behöver inte skita ner sig. ;)
 
Kallebo skrev:
Sen kan man undra hur de lyckats ta ut pantbrev på 18,5 miljoner, grannvillan med likvärdig/kanske bättre havglimt såldes för runt två miljoner nyligen...
Då var det väl knappast likvärdigt... drygt 7000m2 tomt och 623+137m2
 
Kallebo skrev:
Kanske ok läge, men hemskt tråkigt, kvalificerar knappast till att vara ett Coolt hus.
Annars är väl hus vid havet alltid fint. Fast Viken, kom igen...
Jag tyckte det var en helt okej villa, snyggare än mycket som varit uppe i den här tråden. Men priset var i högsta laget.
 
pooster skrev:
[länk]

Egen hockeyrink kanske...:)
För att bara vara 129 kvm så upplevs det väldigt stort. Vidvinkel å mycket utebilder gör väl sitt. Fint iaf.
 
fullständigt horribelt smaklöst

pooster skrev:
[länk]

Egen hockeyrink kanske...:)
 
Fabrikör Stava skrev:
fullständigt horribelt smaklöst
Instämmer, känns oerhört "virrigt" och övermöblerat samt inte vidare genomtänkt tomt... ger mig en känsla av "ofärdigt"...

/S
 
Kallebo skrev:
Vad tycker ni om detta huset; [länk], har kört förbi många gånger och gillat fasaden, planlösningen lämnar dock en hel del att önska.

Sen kan man undra hur de lyckats ta ut pantbrev på 18,5 miljoner, grannvillan med likvärdig/kanske bättre havglimt såldes för runt två miljoner nyligen...
hahaha 25 mille för det huset? Har kollat igenom alla bilder och kan inte hitta något som är "speciellt". Huset upplevs utvändigt väldigt stramt och lite skånsk/dansk herrgård över det hela. Invändigt inget speciellt, gammalt och nytt i en salig blandning. Är det möjligtvis läget som kostar? Huset verkar vara ett gediget stenhus, men 25 mille, jisses....

/S
 
steve5432 skrev:
hahaha 25 mille för det huset? Har kollat igenom alla bilder och kan inte hitta något som är "speciellt". Huset upplevs utvändigt väldigt stramt och lite skånsk/dansk herrgård över det hela. Invändigt inget speciellt, gammalt och nytt i en salig blandning. Är det möjligtvis läget som kostar? Huset verkar vara ett gediget stenhus, men 25 mille, jisses....

/S
Ja, det är möjligen läget som kostar. Behöver du fler exempel? ;)
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-bastad-centralt-bastads-kommun-kyrkogatan-16-4720500
http://www.hemnet.se/bostad/fritids...tralt-bastads-kommun-blasingevagen-20-4817954
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-centralt-bastads-kommun-marinavagen-11-4819815
 
billy_baver skrev:
Ja, det är möjligen läget som kostar. Behöver du fler exempel? ;)
[länk]
[länk]
[länk]
Det verkar lönsamt att vara mäklare där med de huspriserna...... Behöver inte sälja speciellt många hus innan inkomsten är säkrad.
 
ullberg
Det hänger ju helt ihop med hur många procent provisionen är på, den sjunker generellt med ökande belopp

EDIT: (och OT) Roligaste jag varit med om på provisionsfronten var när jag skulle sälja en lägenhet och träffade en mäklare från Erik Olsson, hon sa att EO är så bra, för vi kör med fasta priser - och sen halade hon fram ett helt A4 med en jättetabell där olika försäljningsbelopp ledde till olika procentsatser och sist vad arvodet verkligen blev... Inte så tydligt tycker jag (och väldigt roligt att det faktiskt inte var samma arvode vid olika försäljningsbelopp, jag vill minnas att absoutbeloppet sakta steg, även om procentsatsen sjönk, med ökat försäljningsbelopp.

Detta var 2008, kanske har de filat lite på både säljmaterial och prismodell..
 
Redigerat:
Jo visst ändras nog procentsatsen men skall man ha större förtjänst för att man säljer ett hus för 10 miljoner än om man säljer ett för 850 tusen? Jobbet är ju detsamma......men visst skulle det inte finnas en viss vinning så skulle de ju inte "bry" sig om att få upp priset.... Hur än man vänder sig så finns en viss kroppsdel bakåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.