Scout skrev:
Trevligt läge :p

[länk]
Verkligen! Ett av de bästa i den här tråden skulle jag säga. Men jag skulle säkert oroa mig för saker som färskvattentillgång, lämna på dagis, osv om jag bodde så. Suck, aldrig blir man HELT nöjd.:cool:
 
b8q skrev:
Men jag skulle säkert oroa mig för saker som färskvattentillgång, lämna på dagis
Fast nu stod det ju "Naturtomt med fin plan yta som möjliggör landning med helikopter." så det är väl bara att skicka ungarna med helikoptern. Vatten kan den ju ta med på vägen tillbaka. What's the problem? :wow:
 
  • Gilla
Zynx
  • Laddar…
Jo, har man 39 miljoner till övers så har man kanske också råd med helikopter och egen pilot på ständig standby! (y)
 
ullberg
Scout skrev:
Trevligt läge :p

[länk]
Jag känner mig som en surgubbe när jag säger att det är väl just läget som inte är så bra med detta objekt, att sitta och plöja till dalarö varje dag (jag tänker mig detta som permanetboende snarare än fritidsdito) för att sedan fortsätta med båt är inget jag skulle vilja göra. I så fall skulle jag alla dagar i veckan välja en enklare sjötomt med bilaccess eller något man når effektivt med båt direkt från Stockholm.

Har man ändå helikopter, och så mycket pengar, tja då skulle jag se till att få något med obrutet hav åt väster för kvällsolens skull, det enda som saknas i stockholms skärgård (och det enda övertag Göteborg har över Stockholm i mina något partiska ögon), gissar att man med helikopter hinner till ett bra ställe i finska skärgården på samma tid det tar att köa ut till dalarö...

I övrigt var ju givetvis objektet vackert, och det är en fin del av skärgården (även om jag föredrar de lite nordligare delarna)

/U
 
ullberg
Joco_ skrev:
Ållonö Slott: [länk]=
Det där är han skrotkungens barre väl? Givet de förutfattade meningar jag fick från TV-programmet han var med i (jag slutade kolla ganska snabbt, kanske var det högkvalitativt mot slutet) måste jag säga att det är förvånande vackert på insidan (de bilder man får se iaf), jag hoppas jag har fel om ägarnas smak och att det verkligen är så bra rätt igenom.

/U
 
ullberg skrev:
Det där är han skrotkungens barre väl? Givet de förutfattade meningar jag fick från TV-programmet han var med i (jag slutade kolla ganska snabbt, kanske var det högkvalitativt mot slutet) måste jag säga att det är förvånande vackert på insidan (de bilder man får se iaf), jag hoppas jag har fel om ägarnas smak och att det verkligen är så bra rätt igenom.

/U

Skilsmässohus..
 
Ållonö? Inte jättehippt, men kanske snäppet bättre än Fjuckby...
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
K
Tornhill 2 skrev:
Helt ok läge, två mil norr om Hbg
[länk]

/ Fredrik
Kanske ok läge, men hemskt tråkigt, kvalificerar knappast till att vara ett Coolt hus.
Annars är väl hus vid havet alltid fint. Fast Viken, kom igen...
 
MagnusSt skrev:
Vill man ha plats så man slipper se frugan kan ju detta vara ett alternativ:

[länk]
Då är väl en skilsmässa ett bättre alternativ... ;)
 
Beror väl på vem som betalar för huset.. :)
 
K
Vad tycker ni om detta huset; http://www.skeppsholmen.se/bastad/villor--fritidshus?guid=454C1J1CJIFSTOIP, har kört förbi många gånger och gillat fasaden, planlösningen lämnar dock en hel del att önska.

Sen kan man undra hur de lyckats ta ut pantbrev på 18,5 miljoner, grannvillan med likvärdig/kanske bättre havglimt såldes för runt två miljoner nyligen...
 
Kallebo skrev:
Vad tycker ni om detta huset; [länk], har kört förbi många gånger och gillat fasaden, planlösningen lämnar dock en hel del att önska...
Vad är det för fel på rika människor och deras sjuka fabless för Josef Frank!! :screwy:
Köksgardinerna ser helt malplacerade ut (men dom var dyyra och inköpta på straaandvägen)... Jeesus.
Dessutom extremt o-orginellt med tanke på att samma Josef-Frank tyger är med i varenda nummer av varje inredningstidning varenda år...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.