REA..nu? Det var ju klart, nu när jag var och handlade en skruvdragare på krauta häromdagen.
Det blev en GSR 12. Fick lite panik när far ville ha tilbaka sin blåa som jag hade lånat i nån månad eller två.
Nöjd är jag iallafall. Kunde inte gärna köpa en B&D när jag kört den blåa boschen så länge.
Det blev en GSR 12. Fick lite panik när far ville ha tilbaka sin blåa som jag hade lånat i nån månad eller två.
Nöjd är jag iallafall. Kunde inte gärna köpa en B&D när jag kört den blåa boschen så länge.
Ja. Listpris finns på nätet, sök på bosch och kolla de 6 maskiner som är rödmarkerade. (Utgående), Enstaka exemplar finns kvar, jag såg tre maskiner kvar i Classe Göteborg ett par dagar sedan. Fick en GSK 160, GSB20-2RE, GWS11-125 CI samt GSR12VE-2
Hörde av en bekant att Woody i Åkersberga skulle sluta med att sälja blå bosch till hösten. Och även classe verkar göra lika. Orsaken skulle vara att kvalitén har sjunkit mycket senaste månaderna. Bla verkar motorerna brinna som majbrasor. Han nämde att även på byggena så har man börjat rata bosch. Har ingen aning om sanningshalten, men man börjar ju nu att fundera.
Sån tur att mina Boschar inte är tillverkade de senaste månaderna *S*
Personligen tror jag mer på att vissa gula etc lämnar bättre rabatter till classe och woody än vad Bosch gör.
Gissa varför inte Hilti, Festo etc säljs på dessa ställen? *ler lite*
/Kent
Personligen tror jag mer på att vissa gula etc lämnar bättre rabatter till classe och woody än vad Bosch gör.
Gissa varför inte Hilti, Festo etc säljs på dessa ställen? *ler lite*
/Kent
Är det någon annan som hört att det skulle vara problem med (blå) Bosch? Jag hoppas att Kent har rätt, annars får jag modifiera min inköpslista ganska radikalt...Snorunge skrev:Hörde av en bekant att Woody i Åkersberga skulle sluta med att sälja blå bosch till hösten. Och även classe verkar göra lika. Orsaken skulle vara att kvalitén har sjunkit mycket senaste månaderna. Bla verkar motorerna brinna som majbrasor. Han nämde att även på byggena så har man börjat rata bosch. Har ingen aning om sanningshalten, men man börjar ju nu att fundera.
Mhm... Jag som tyckte att blå Bosch blivit bättre, i alla fall sett till ergonomin och funktionen så jag skaffade några blå Bosch de senaste veckorna. Bland annat lilla borrhammaren GBH 2-18 RE från just Clasohlson och en bilmaskin GSH 5E samt regelsökare DMF 10 och de har hittills fungerat klanderfritt förutom regelsökaren som verkar "hitta" elledningar som inte finns.Snorunge skrev:Hörde av en bekant att Woody i Åkersberga skulle sluta med att sälja blå bosch till hösten. Och även classe verkar göra lika. Orsaken skulle vara att kvalitén har sjunkit mycket senaste månaderna. Bla verkar motorerna brinna som majbrasor. Han nämde att även på byggena så har man börjat rata bosch. Har ingen aning om sanningshalten, men man börjar ju nu att fundera.
Men nu blir jag osäker när du säger så... Jag tror dock att oron är obefogat eftersom Clasohlson stegvis tagit bort produkter som vänder sig mot professionella användare. Förr i tiden kunde man hitta riktigt bra saker men numera är det mest asiatisk lågbudgetskräp avsedd för gör-det-självsegment, och ersätter utgående saker med CoTech. Ett exempel jag kan komma på så här på rak arm är att man t.ex. kunde köpa rätstege Hultafors MST 180 men det utgick från deras sortiment ca 4 år sen. Inte är MST 180 något skräp? Det är bara det att Clasohlson måste ha bytt affärside eller något sånt.
Det är av olika anledningar vissa kommer att försvinna från hyllorna hos åf.
Kjedjan tar in eget lågprismärke, annat måste bort, tex B&D, skil etc. Det behöver dock inte vara alla modeller.
En konkurrent har gått in med lägre pris, kickback eller dyl.
Företaget ser över sina olika produkter och vilka partners de vill arbeta med, dvs, deras proffsmodeller via "proffshandlare"
Övriga modeller för GDS:are via nämnda kanaler, där volymerna finns.
Det för att kunna hålla högre maginaler till dessa åf, deras kunder är proffsanvändare med konto och rabatter. Att inte prisa sönder sina proffsprodukter.
Att det inte blir "utförsäljning" med lägre priser som då skulle förstöra marknaden. Se hemelektroniksbranchen.
Tror inte att dessa kunder går och handlar verktyg och förnödenheter där alla andra "svenson"går.
Det är inget fel på blåa produkter och det är nog ett dåligt ryckte som går, Att man har rea är bara för att tömma lager som alla andra har. Bort med de som skall bort och in med nytt.
Kjedjan tar in eget lågprismärke, annat måste bort, tex B&D, skil etc. Det behöver dock inte vara alla modeller.
En konkurrent har gått in med lägre pris, kickback eller dyl.
Företaget ser över sina olika produkter och vilka partners de vill arbeta med, dvs, deras proffsmodeller via "proffshandlare"
Övriga modeller för GDS:are via nämnda kanaler, där volymerna finns.
Det för att kunna hålla högre maginaler till dessa åf, deras kunder är proffsanvändare med konto och rabatter. Att inte prisa sönder sina proffsprodukter.
Att det inte blir "utförsäljning" med lägre priser som då skulle förstöra marknaden. Se hemelektroniksbranchen.
Tror inte att dessa kunder går och handlar verktyg och förnödenheter där alla andra "svenson"går.
Det är inget fel på blåa produkter och det är nog ett dåligt ryckte som går, Att man har rea är bara för att tömma lager som alla andra har. Bort med de som skall bort och in med nytt.
Ok, tack för era inlägg. Låter vettigt i mina öron, och i linje med vad Kent skrev.
Binesh: Lite OT, men jag råkade snubbla över en "halvknäpp" lösning på ditt problem med DMF 10. Kolla http://www.byggahus.se/forum/661311-post6.html
Binesh: Lite OT, men jag råkade snubbla över en "halvknäpp" lösning på ditt problem med DMF 10. Kolla http://www.byggahus.se/forum/661311-post6.html
Jag tror inte ett dugg på kvaliteten som orsak bakom utförsäljning. Marknaden just nu är fokuserad på billiga noname med bättre kvalitet. Man märker ju att kinesisk arkitektur är mycket mer potentierad jämfört med 5-10 år sedan. Nu kan man köpa riktigt förädlade produkter därifrån. De har råd att förädla nu. Classe vänder sig till DIY och blåa per definition ligger inte inom den ramen. Jag är bara så ledsen att den blåa sticksågen är fortfarande till ful pris, men det håller jag ett öga på. Det är säkert någon som har glömt att dra av 30%
Har redan snabbkollat men min engelska är inte det bästa... Ska läsa noga sen när jag har tid och lust.bygga_bo skrev: