General Failure skrev:
Just Elgiganten är nog bättre än de flesta på sin prisgaranti. De kräver att produkten ska vara från samma tillverkare, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika vilkor. Är bara specifikationerna likadana betyder alltså modelbeteckningen inte någon större roll.
Nja, t.ex. philips är med på bluffen, om man frågar dem får man reda på att det är olika diskanthögtalare eller någon annan obetydlig skillnad mellan två apparater, d.v.s. man får reda på att det är ingen praktiskt skillnad men det finns en formell skillnad :/

Jag har aldrig haft några problem med "lägsta pris" garantin, fast det kanske beror på att jag, om det har behövts, har avslutat med "Jaha, då går jag väl till grannbutiken då" ;D

GasGlad skrev:
Jag har aldrig haft några problem med "lägsta pris" garantin, fast det kanske beror på att jag, om det har behövts, har avslutat med "Jaha, då går jag väl till grannbutiken då" ;D
Jovisst, i det läget biter rätt många argument men att komma med konkurrentens annons + sitt kvitto veckan efteråt (som vissa ger garanti för) är nog svårare. Fast den sortens garanti kanske inte är lika vanligt?

yxis skrev:
Jovisst, i det läget biter rätt många argument men att komma med konkurrentens annons + sitt kvitto veckan efteråt (som vissa ger garanti för) är nog svårare. Fast den sortens garanti kanske inte är lika vanligt?
Upp till 30 dagars öppet köp / lägsta prisgaranti har nog de flesta stora kedjor det gäller bara att "bråka" lite och som sagt det har gått bra hittills. 8)

ClasseClas
AndersG skrev:
Art 38-1281, någon som vet om  den duger som "köks-tv"? ;)
Undrar om AndersG fortfarande undrar om den där TV:n är bra. Börjar nästan undra lite själv... ::) ::) ::)

Jo jag undrar fortfarande. Har sett på en massa alternativ, vettigast är Philips för de har radio med. Dock är alla betydligt dyrare... Skulle vilja se dendär från Classe, men gudarna skall veta när jag passerar en Classebutik nästa gång. Kommer iofs att fara via Uppsala i mellandagarna, men vere katten om jag hinner in till Centrum..

Ah, detdär skulle jag nog klara av. Man är väl elektronikingenjör ;)

Var via classe i går. 9" är nog för litet, tyvärr ;)

ClasseClas
Jag köpte en ångdriven 14 tums med analogt ;) ;) bildrör till köket.

Det är lättare att få upp boysen till frukosten nu; förut fick vi vinscha upp dom...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.