59 667 läst · 19 svar
60k läst
19 svar
Cellplast under poolen...
Ni som har cellplast under poolerna, jag gjorde eventuellt en blunder..
La 100mm vanlig s100 cellplast, och 50mm jackfoam.Nu står hela poolen på det, även metallstagen som bär upp det.. fyllt halva och de har inte tryckts igenom. Vad tror ni, kan jag fylla Hela eller är det vara tappa ur och göra om ? Stagen sitter som berget nu och går inte att rubba på för att få en bräda i mellan...
La 100mm vanlig s100 cellplast, och 50mm jackfoam.Nu står hela poolen på det, även metallstagen som bär upp det.. fyllt halva och de har inte tryckts igenom. Vad tror ni, kan jag fylla Hela eller är det vara tappa ur och göra om ? Stagen sitter som berget nu och går inte att rubba på för att få en bräda i mellan...
Jag brukar lägga en trallbit under stolparna för att fördela trycket, har aldrig haft några problem.S salkin85 skrev:Ni som har cellplast under poolerna, jag gjorde eventuellt en blunder..
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Annat än cellplast under betongplattan i hus byggt på 90-talet?
Grund & Markarbeten -
Höjer cellplast-isolering temperaturen på poolen?
Pool -
Isolera med XPS (Cellplast) under trall för inglasat uterum, brandfarligt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Regnskydd på spa-tekniklåda (cellplast) under lock av tryckat
Pool -
Sugpump under poolen?
Pool