9 575 läst · 19 svar
10k läst
19 svar
Camargue-bra eller dåligt?
Har Camargue Vasa badrumsskåp med tvättställ och spegelskåp. Bra kvalité på själva ”trädelarna” såhär 11,5 år senare men har haft problem med både gångjärnet på spegeldörrarna samt att porslinet på tvättstället är av sämre kvalité. Har tappat massor genom åren i olika handfat, utan ens minsta skrapa. Inget tvättställ som någonsin gått sönder men Camargue:s Vasa spricker ordentligt. Försöker nu hitta ett billigt tvättstället av samma modell då skärningen på skåpet under begränsar valfriheten. Kasst att betala för nåt som är av dålig kvalitet
Camargue är väl Bauhaus hitte-på-varumärke som de sätter på prylar de köper in från diverse tillverkare (från Kina kan man kanske förmoda) för att ge dem en touch av exklusiva franska märkesvaror. Typ som Jula har Meck Tools och Willys har Eldorado.
Det brukar aldrig vara någon toppenkvalitet på såna grejor, även om jag inte har någon personlig erfarenhet av just Camargue.
Det brukar aldrig vara någon toppenkvalitet på såna grejor, även om jag inte har någon personlig erfarenhet av just Camargue.
Jag vet inte om det hjälper dig men när mitt handfat av fabrikat bath life sprack så fanns det på bauhaus, tycker att det liknar ditt handfat lite.J Jo J-son skrev:Har Camargue Vasa badrumsskåp med tvättställ och spegelskåp. Bra kvalité på själva ”trädelarna” såhär 11,5 år senare men har haft problem med både gångjärnet på spegeldörrarna samt att porslinet på tvättstället är av sämre kvalité. Har tappat massor genom åren i olika handfat, utan ens minsta skrapa. Inget tvättställ som någonsin gått sönder men Camargue:s Vasa spricker ordentligt. Försöker nu hitta ett billigt tvättstället av samma modell då skärningen på skåpet under begränsar valfriheten. Kasst att betala för nåt som är av dålig kvalitet
Lycka till!
Så är det nog. Har man tur blir det bra annars är det ett säkrare kort att satsa på en mer gedigen producent.C cpalm skrev:Camargue är väl Bauhaus hitte-på-varumärke som de sätter på prylar de köper in från diverse tillverkare (från Kina kan man kanske förmoda) för att ge dem en touch av exklusiva franska märkesvaror. Typ som Jula har Meck Tools och Willys har Eldorado.
Vad snällt! Tack för tipset. Ska kolla på det på hemsidan och i varuhuset, när jag är på plats.U Ucklahoma skrev:
Mycket möjligt att tillverkarna drar inspiration från varandra och tillverkar likadana produkter. Eller rent av köper från samma producent och sätter sitt egna namn på det.
Liknande trådar
-
Ftx ventilation i 70-tals hus (entréplan+källare) bra eller dåligt?
Ventilation -
Kakelsättare gjort ett dåligt jobb med silikonet, eller?
Kök -
Tömma/fylla vattenburet värmesystem med radiatorer årligen. Bra eller dåligt.
Värme allmänt -
Är Nordmount monteringssystem för solceller bra eller dåligt?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Legalett golvvärme. Bra eller dåligt?
Golv