7 721 läst · 39 svar
8k läst
39 svar
Calmarpannan V33 og 3X750L ack
Da er Logger 2020 bestilt
Blir logger 2020 på tank 1(teknikk) og 3. Tank 2 og 4 med 3 stk Termometer 0-120.
Jeg synes plassering av termometeruttak på tankene er litt dårlig.
Tenkte og plassere en Dallas 1-wire pro tempgiver i R15 på toppen, en i øverste R50, og en nede i R15 over nedre R25. Men det blir litt for langt mellom øvre og den i midten da synes jeg. Lurer på om jeg kan plassere en 1-wire temperaturgivare (3-tråd) mellom øvre R15 og det øverste R50 uttaket, slik at jeg får 4 stk noenlunde jevnt plassert. Om en bruker dugelig med varmeledende pasta og Gaffateip under pur-isoleringen vil det funke da tro? Er i tvil om den føleren vil gi meg rett tempratur. Hva tror dere?
Blir logger 2020 på tank 1(teknikk) og 3. Tank 2 og 4 med 3 stk Termometer 0-120.
Jeg synes plassering av termometeruttak på tankene er litt dårlig.
Tenkte og plassere en Dallas 1-wire pro tempgiver i R15 på toppen, en i øverste R50, og en nede i R15 over nedre R25. Men det blir litt for langt mellom øvre og den i midten da synes jeg. Lurer på om jeg kan plassere en 1-wire temperaturgivare (3-tråd) mellom øvre R15 og det øverste R50 uttaket, slik at jeg får 4 stk noenlunde jevnt plassert. Om en bruker dugelig med varmeledende pasta og Gaffateip under pur-isoleringen vil det funke da tro? Er i tvil om den føleren vil gi meg rett tempratur. Hva tror dere?
Jag har 7 stycken 1-wire givare under isoleringen längs med hela sidan på en sådan tank du visar på bilden. Jag upplever att dom visar tillräckligt rätt. Mest är man ju ute efter när skiktningen passerar.
Jag upplever att det skiljer en 0.5 - 1 grad mellan utsidan av tanken mot isoleringen och i dykrören men som sagt så är det ju mest för att veta hur full tanken är så det är nog en acceptabel felmarginal.
Jag har lite olika, slet bort termometrarna i tankarna vid isolering och kör nu allt via internet, men märker som ni skriver att givarna kanske diffar ca 0,5-1 grad. Vissa givare har jag stoppat in i tempfickorna andra har jag bara tejpat fast eller gjort ett hål och tryckt in i puren.solvalla skrev:
I morgen blir det støping av fundament/sokkel til ack tanker og panne
Hvordan kan eventuel høydeforskjell mellom ack tanker og panne være?
Kan ack tankene være høyere plassert en pannen eller omvent, eller bør det være like høyt fundament/sokkel til dem begge?
Lurer på om jeg skal lage en sokkel av stål slik at pannen kommer opp en del, 20 cm kanskje.
Men da vil retur til pannen stige oppover fra ack tankene :S har det noe å si?
Hvordan kan eventuel høydeforskjell mellom ack tanker og panne være?
Kan ack tankene være høyere plassert en pannen eller omvent, eller bør det være like høyt fundament/sokkel til dem begge?
Lurer på om jeg skal lage en sokkel av stål slik at pannen kommer opp en del, 20 cm kanskje.
Men da vil retur til pannen stige oppover fra ack tankene :S har det noe å si?
Pondus skrev:
Så länge du blir av med luften från pannan, så luften går via övre röret till tanken så är det inga bekymmer.
Trangt om plassen
Endelig er de store tingene kommet i hus d^_^b