Tack för alla svar, det verkar inte finnas något låshus som passar rakt av utan det behövs modifiering av dörren. Det blir för mycket jobb och risk att det blir dåligt. Så låset får vara som det är.

Skulle olyckan vara framme och ett barn låser in sig och inte kommer ut så har jag huvudnyckel som passar alla dörrar hemma.
Röd och silverfärgad kofot med krok och platt ände.

Uppstår ju dock nya problem men får ta det då:rolleyes:

• Gilla
fahlis och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hähä, ja det var lite fel. Problemet när man sitter inne och hänger bara för att det är snöstorm ute.
Tack för påpekandet, åtgärdat nu :cool:
Avsaknaden av en förhandsgranskning har fått mig att göra många felpostningar, även att sådant jag raderat har dykt upp i postade inlägg.

1 123abc skrev:
Det finns inget som passar rakt av.
Det närmsta du kommer är ett ASSA 585 (2580, 8788) men det kanske är bättre att montera dit ett riktigt modullåshus och nytt slutbleck.
Vad är det för dörr den sitter i?
Toalettdörr

M mehe skrev:
Hej,

Skulle vilja byta ut det här låshuset (troligen från fyrtiotalet) till ett låshus där man kan montera ett vred för låsfunktionen istället. Finns det någon modern variant som passar rakt av?

Har du hittat nån bra lösning? Har samma problematik .
/Gustav

Gustav R Gustav R skrev:
Har du hittat nån bra lösning? Har samma problematik .
/Gustav
Nej, jag gav upp

hittade rätt.
Det som heter 2020.
Finns både billiga för 200kr
eller 400kr

Gustav R Gustav R skrev:
hittade rätt.
Det som heter 2020.
Finns både billiga för 200kr
eller 400kr
2020 är ett modernt innerdörrs och kanske det du sökte efter och som jag tipsade om som alternativ i inlägg #4 men det är inte samma som TS låshus.
Om du letar efter billig motsvarighet till ASSA/FAS 2020 så finns det på Jula för 99,90kr
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lag/lascylindrar-hus/lashus-innerdorr-396050/
Vad bra att det löste sig :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.