Hej.

Har en integrerad Siemens diskmaskin som inte tömmer ut allt vatten (förutom på ett program).

Jag har rengjort bottensil, inlopp, avloppsslang, och ”lite annat” men problemet kvarstår.

Har monterat ner sidan på diskmaskin och tycker allt ser ok ut om man ser till potentiella stopp i slangar.

funderar på om det kan vara flödesmätaren och undrar om någon vet om och hur man i så fall byter den? Har markerat dess placering på bilden.

Vore tacksam för tips om ni har några. Känns dumt att köpa ny maskin enbart för att den inte tömmer helt.

/Niclas

• Diskmaskin öppnad med synliga komponenter och kalkavlagringar, rosa markering, underhåll eller reparation behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flödesmätaren är enkel att byta men den mäter ju inkommande vatten. Du har problem med att tömma ut väl? Får du nån felkod?

Hej.
Stämmer, problemet är att det är vatten kvar och vi får inga felkoder. ‍♂️

så flödesmätaren har ingen inverkan på utflödet?

sitter det inte någon sorts flottör här:

Nedmonterad diskmaskin, markerad del, röd pil, rosa cirklar, teknisk bild, underhåll, reparation, vitvaror, #siemens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade en liknande maskin tidigare som envisades med att klegga igen där i krokarna. Jag lyfte då bort den vita "vattentanken" som täcker hela sidan på maskinen och sedan gjorde jag rent i plastprylen som röda pilen pekar på. Sedan fungerade den igen.

A
MathiasS MathiasS skrev:
sitter det inte någon sorts flottör här:

[bild]

Jag hade en liknande maskin tidigare som envisades med att klegga igen där i krokarna. Jag lyfte då bort den vita "vattentanken" som täcker hela sidan på maskinen och sedan gjorde jag rent i plastprylen som röda pilen pekar på. Sedan fungerade den igen.
Om du får klegg där bör du kolla ditt inkommande vatten,för dör går bara färskvatten till avhärdni g

A
L Leia08 skrev:
Hej.
Stämmer, problemet är att det är vatten kvar och vi får inga felkoder. ‍♂️

så flödesmätaren har ingen inverkan på utflödet?
Nä det har den inte ,kolla ditt köksavlopp kan vara stop där

A
MathiasS MathiasS skrev:
Det såg lite annorlunda ut på den maskin jag hade. Mer likt det som diskuteras här.

[länk]
Okay
En helt annan plattform /en helt annan funktion

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Om du får klegg där bör du kolla ditt inkommande vatten,för dör går bara färskvatten till avhärdni g
Jag har egen brunn och två filter men jag märker i kranarna att det ibland kommer med lite filtermassa från filterna. Det kanske kan vara något som sätter igen?

som ni skrivit tidigare så är det ju dock utgående vatten som strular. Har kollat avloppsslangar med mera och rengjort dom.

A
L Leia08 skrev:
Jag har egen brunn och två filter men jag märker i kranarna att det ibland kommer med lite filtermassa från filterna. Det kanske kan vara något som sätter igen?

som ni skrivit tidigare så är det ju dock utgående vatten som strular. Har kollat avloppsslangar med mera och rengjort dom.
Kommer det med filter massa är det dax för service

Dags för service av filterna menar du?

A
L Leia08 skrev:
Dags för service av filterna menar du?
Ja typ...

Häng av avloppsslang från avloppet och låt den hänga ner i en hink
starta program och avbryt när maskin har tagit in vatten genom att hålla in startknappen.

Tömmer den 3 ggr i rad? ok, allt funkar

Om inte:
Kolla så att du har monterat tillbaka det vita locket och gråa locket korrekt i sumpen med ett klickljud.

Annars:

följ lortiga bruna gången ovanför det du har ringat in på vattenkasetten/värmeväxlaren Sitter en flottöraktig grej där som ska röra sig nån centimeter upp och ner beroende på pumpens start stopp. Säkert igenkleggad pga allt snålkörande (eco)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.