2 150 läst · 17 svar
2k läst
17 svar
Byta till dosdimmer med bypass
Jag har ingen styrenhet för Z-Wave än så tror inte jag kan ändra några inställningar, men "push" ska enligt manualen vara default.Bo.Siltberg skrev:
Jag skulle kanske kunna testa att göra en factory reset av dimmern.
En väldigt sen sista uppdatering men tänkte att det kan vara bra om någon i framtiden skulle läsa denna tråd.
Jag tog dit en elektriker som löste allting ganska omgående.
Det visade sig att det redan satt en dosdimmer inkopplad och gömd bakom ett innertak.
Jag trodde hela tiden att den gamla tryckknappen som ursprungligen satt där redan hade en dimmer inbyggd i sig, så jag letade aldrig efter någon annan dosdimmer när jag plockade bort den.
Resultatet blev alltså att jag hade två dimrar kopplade till lampan, och då är det ju inte så konstigt att det inte funkade.
Tack för alla svar till tråden, uppskattas väldigt mycket!
Mvh,
Klanten
Jag tog dit en elektriker som löste allting ganska omgående.
Det visade sig att det redan satt en dosdimmer inkopplad och gömd bakom ett innertak.
Jag trodde hela tiden att den gamla tryckknappen som ursprungligen satt där redan hade en dimmer inbyggd i sig, så jag letade aldrig efter någon annan dosdimmer när jag plockade bort den.
Resultatet blev alltså att jag hade två dimrar kopplade till lampan, och då är det ju inte så konstigt att det inte funkade.
Tack för alla svar till tråden, uppskattas väldigt mycket!
Mvh,
Klanten