B Miiia skrev:
såhär ser det ut😵‍💫
Hhmm... ser väl mest ut som torkat kakelfix från väggarnas plattor...
Har du någon bild som visar större yta ?

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Hhmm... ser väl mest ut som torkat kakelfix från väggarnas plattor...
Har du någon bild som visar större yta ?
jag kan ta bilder i em🙏

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Då måste man i så fall lyckas plocka nedersta väggplattan också utan att skada fuktskyddet så man kan lyckas skarva ihop nytt på golvet med det på väggen... av samma tillverkare... inte jättelätt !
du har pm🙏

R Rickard.lj skrev:
Nej vill jag säga , då risken finns att de inte går att få ihop i golv vägg vinkel igen
vad menar du lite mer specifikt🙏

B Miiia skrev:
ok
i mitt fall så togs golvplattorna bort, det blev hål o skadat tätskikt på golvet, de satte primer på tätskiktet o det får man inte göra säger teknikern nät jag ringer o frågar om råd
så de måste läggs nytt tätskikt på golvet,
men de vill skära längs med kanten på golvet o lappa på den primade biten mot väggen, kan man göra så? fäster det tex?
jag vet ju inte heller skicket på remsan närmast väggen, de har satt på nåt kladdigt grått där så man kan inte se nu

de vill inte ta bort nedersta raden på väggen som du sa
troligen pga det är jobbigt

vad tänker du🙏
Hej!

Vi fick göra insatser i ett badrum där det visade sig att montören hade byggt in bakfall på avloppet mot golvbrunnen. Vi fick bila ur hela golvet och avlägsna 3 rader av de nedersta plattorna så att vi fick ett ordentligt överlapp på väggen och det nya golvet. På den absolut nedersta raden gick folien sönder och vi fick skära och slipa bort den helt. Men de andra raderna gick bra och det gick snabbare än jag hade kunnat ana.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.