2 258 läst · 18 svar
2k läst
18 svar
Byta 15 år gamla tork+tvätt Cylinda?
Allt jobb med denna tummlarrr görs från baksidan.ligger remmen inte exakt lika gör det ingetG gamenecks skrev:Tack för tipset! Ja, kanske inte ska utmana ödet och pilla med ngt som funkar. Idag så bytte jag drivrem på min torktumlare. Var betydligt meckigare än vad jag först trodde. Fick riva fläkthjul och kåpor som satt runt axeln för att kunna trä på remmen runt axeln. Sen fick jag inte bort täcksidan på tumlaren, så man kunde se axel och remspännare. Så jag fick lägga remmen runt axeln och sedan fibbla trumman på plats samtidigt som jag försökte glida remmen runt trumman.
Kan vara så att remmen hoppade ngn mm på axeln för den matchar inte exakt de märken som fanns på trumman efter den gamla remmen. Kan detta ha ngt stor betydelse...finns ju kanter på remspännaren som styr remmen??
Hur i hel..te får man bort en täcksida på tumlaren?...måste man riva hela fronten? Känns som sidan sitter stenhårt ned i bottnen på ngt sätt.
Blir till att stresstesta tumlaren i morgon med en rejäl laddning blöt tvätt...håll tummarna🫣
Det viktiga är att armen på spännrullen smörjas och går lätt
Hej! Nu börjar min torktumlare Cylinda TK23 uppföra sig lite konstigt. När jag startar en tumling så står det att det ska ta 2 tim 56 min tills tvätten är torr. Tidigare var det typ 50 min i displayen för tvätten att bli torr.
Finns det ngn sensor el. dyligt som känner av fuktigheten och "räknar" på vilken tid som återstår?
Finns det ngn sensor el. dyligt som känner av fuktigheten och "räknar" på vilken tid som återstår?
nu ger det sig om du har en eller två thermistorerG gamenecks skrev:Hej! Nu börjar min torktumlare Cylinda TK23 uppföra sig lite konstigt. När jag startar en tumling så står det att det ska ta 2 tim 56 min tills tvätten är torr. Tidigare var det typ 50 min i displayen för tvätten att bli torr.
för det är dessa som används för fuktighetskontrollen
som alla torktumlare måste dessa göras rena med jämna och ojämna tillfällen
du har troligen en som sitter i luftkanalen vid fläkten som nås under trumman
så börja med att göra ren fläkten framme till vänster det är mycket lätt
ta sen luftkanalerna
tror att du kommer åt NTCn bakom fläkthjulet (10mm hylsa)
Liknande trådar
-
Byta kompressor i 15 år gammal bergvärmepump?
Värmepumpar -
Byta ut 15 år gammal luft/luftvärmepump - lönt eller slöseri?
Värmepumpar -
15 år gamla rör är enligt rörmokaren utslitna och behöver bytas
Vatten & Avlopp -
Vill byta ut våra innerdörrar med 2015-mått
Fönster & Dörrar -
Bygger på vån 150m2 --> 290m2: Trasig kompressor - Byta till Bergvärme
Värmepumpar