A
G gamenecks skrev:
Tack för tipset! Ja, kanske inte ska utmana ödet och pilla med ngt som funkar. Idag så bytte jag drivrem på min torktumlare. Var betydligt meckigare än vad jag först trodde. Fick riva fläkthjul och kåpor som satt runt axeln för att kunna trä på remmen runt axeln. Sen fick jag inte bort täcksidan på tumlaren, så man kunde se axel och remspännare. Så jag fick lägga remmen runt axeln och sedan fibbla trumman på plats samtidigt som jag försökte glida remmen runt trumman.
Kan vara så att remmen hoppade ngn mm på axeln för den matchar inte exakt de märken som fanns på trumman efter den gamla remmen. Kan detta ha ngt stor betydelse...finns ju kanter på remspännaren som styr remmen??
Hur i hel..te får man bort en täcksida på tumlaren?...måste man riva hela fronten? Känns som sidan sitter stenhårt ned i bottnen på ngt sätt.

Blir till att stresstesta tumlaren i morgon med en rejäl laddning blöt tvätt...håll tummarna🫣
Allt jobb med denna tummlarrr görs från baksidan.ligger remmen inte exakt lika gör det inget
Det viktiga är att armen på spännrullen smörjas och går lätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.