Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kommunen får väldigt ofta bakläxa när det överklagas. Länsstyrelsen har jurister. Kommunen har i 99 fall av 100 inte jurister som sitter med bygglov.
Det glädjer mig att höra i detta fall! Men samtidigt, kanske något behöver ses över för att underlätta för fastighetsägare... nu har jag tur att jag varit föräldraledig och kunna ha lite tid när han sovit att pyssla med sånt här. Men tar mycket energi och tid...
 
J Jaaakob skrev:
Min detaljplan tillåter också att komplementbyggnad tex ett garage får byggas ihop. Men jag ansökte inte om en komplementbyggnad och enligt definitionerna är det inte heller en komplementbyggnad då, vad jag tycker och förstått i alla fall.

Försöker bara hitta något extra om jag skall trycka på något till Länsstyrelsen något jag missat? Känns så sjukt som lekman skall behöva driva sån här grejer. Tar mycket tankekraft om kvällarna tycker jag... känner sig motarbetad av tjänstemän.
Vilket år är detaljplanen upprättad?
 
useless useless skrev:
Vilket år är detaljplanen upprättad?
Lagakraft 2011-10-20 :)
 
J Jaaakob skrev:
Lagakraft 2011-10-20 :)
Text på svenska om placering av huvudbyggnad och garage relaterat till tomtgräns.
 
Ok. Då har nog kommunen snurrat till det i sitt svar till dig. Du får stå på dig och hävda att garaget inte är någon komplementbyggnad.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Men jag är fortfarande inte 100,00% övertygad om att en komplementbyggnad (som inte är bygglovsbefriad) inte får sitta ihop med bostadshuset eller en annan komplementbyggnad....
 
J Jaaakob skrev:
Det glädjer mig att höra i detta fall! Men samtidigt, kanske något behöver ses över för att underlätta för fastighetsägare... nu har jag tur att jag varit föräldraledig och kunna ha lite tid när han sovit att pyssla med sånt här. Men tar mycket energi och tid...
Det tar inte så mycket tid att överklaga. Och som jag säger, det är väldigt många beslut som rivs upp.

Den där universitetsutbildningen juristerna får gör ändå lite skillnad 😉
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det tar inte så mycket tid att överklaga. Och som jag säger, det är väldigt många beslut som rivs upp.

Den där universitetsutbildningen juristerna får gör ändå lite skillnad 😉
Nej stämmer såklart, men när man gör allt första gången som privatperson och när det påverkar en själv är det alltid lite mer jobbigt.

Hoppas länsstyrelsen här har någon bildad då 😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.