A
Reklamerade en AC köpt hos Bygghemma, nu efter en månad så har det inte hänt någonting.

Vad är acceptabel väntetid, om man ska vara petig så blir garantitiden kortare när man väntar.
 
Du får stöta på och tjata. Bygghemma är en av de mest oseriösa webshopparna vi har i landet. Du bör ställa in dig på att inte få någon hjälp.
 
  • Gilla
minimunk och 25 till
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Reklamerade en AC köpt hos Bygghemma, nu efter en månad så har det inte hänt någonting.

Vad är acceptabel väntetid, om man ska vara petig så blir garantitiden kortare när man väntar.
Bygghemma kommer inte göra någonting utan att du i princip tjatar på dem dagligen eller typ stämmer dem. Det finns en anledning till att de är billiga…
 
  • Gilla
minimunk och 15 till
  • Laddar…
Om du köpte med kreditkort så är det här kanske ett bra tillfälle att minnas att banken är solidariskt ansvarig för fel på varan :)
(konsumentkreditlagen)
 
  • Gilla
Hellwiz och 15 till
  • Laddar…
Skriv till Hallå konsument (ja, det heter faktiskt så) med kopia till Bygghemma.
 
  • Gilla
Ivt och 8 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Om du köpte med kreditkort så är det här kanske ett bra tillfälle att minnas att banken är solidariskt ansvarig för fel på varan :)
(konsumentkreditlagen)
Det brukar dessutom gå riktigt fort om du kan visa att de inte svarat på mail till exempel om du har deras autosvar att de återkommer inom X dagar.
 
  • Gilla
joho68 och 3 till
  • Laddar…
haha! bygghemma är billigast för att de aktivt gör allt de kan för att undvika garanti, support, returer osv. Man kan inte både ha kakan och äta den. Lycka till.
 
  • Gilla
JockeÅgren och 2 till
  • Laddar…
Jag upplever att det har gått betydligt snabbare om man har ringt och fått prata med någon. Då löser dom det i princip direkt. Men det var några år sen, den möjligheten har dom kanske tagit bort…
 
  • Gilla
OskarL och 2 till
  • Laddar…
R
B BearTheFear skrev:
Jag upplever att det har gått betydligt snabbare om man har ringt och fått prata med någon. Då löser dom det i princip direkt. Men det var några år sen, den möjligheten har dom kanske tagit bort…
Jag har returnerat utan problem men inga reklamationsärenden hittills men har säkert beställt 10-15 gånger under dom senaste 4 åren utan bekymmer..
 
  • Gilla
tandren och 1 till
  • Laddar…
K
B BearTheFear skrev:
Jag upplever att det har gått betydligt snabbare om man har ringt och fått prata med någon. Då löser dom det i princip direkt. Men det var några år sen, den möjligheten har dom kanske tagit bort…
Ja, det går snabbare att få svar i örat. Men deras standardsvar brukar vara ungefär ”Vi ber den ansvariga kontakta dig” eller ”Jag lägger en påminnelse att de måste kontakta dig”. Sen ringer man om och om igen. Sen poff har det gått 6 månader utan ett ordentligt svar :)
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Beställde en dörr därifrån som visade sig ha leveransskador när den kom. Reklamerade den och efter några dagar ringde de upp och jag fick både behålla dörren och få pengarna tillbaka.
 
  • Gilla
Citrona
  • Laddar…
K Kirderf85 skrev:
Ja, det går snabbare att få svar i örat. Men deras standardsvar brukar vara ungefär ”Vi ber den ansvariga kontakta dig” eller ”Jag lägger en påminnelse att de måste kontakta dig”. Sen ringer man om och om igen. Sen poff har det gått 6 månader utan ett ordentligt svar :)
Jag har fått igenom två reklamationer direkt i telefon. En tredje fick jag dock inte igenom direkt utan var tvungen att maila in bilder. Då dröjde det längre och svaret kom sedan att det inte täcktes av garantin, trots uppenbart fel på produkten. Så jag är inte heller direkt imponerad av dom…
 
M
C Chuck Yeager skrev:
Beställde en dörr därifrån som visade sig ha leveransskador när den kom. Reklamerade den och efter några dagar ringde de upp och jag fick både behålla dörren och få pengarna tillbaka.
Vad generöst! Du hade fortfarande inte någon användbar dörr och dessutom en stor sopa att köra till tippen!
 
  • Gilla
  • Haha
Anders Hagelberg och 2 till
  • Laddar…
Ring dom! När vi beställde växthus i våras saknades några delar (tillverkaren som hade packat fel, inte Bygghemma). Vi ringde Bygghemmas kundtjänst och berättade vilka delar som saknades. Dom ringde upp tillverkaren direkt och återkom inom några minuter med beskedet att de saknade delarna skulle skickas samma vecka.

Jag kan även rekommendera att man ringer deras säljare när man ska beställa om man beställer en större mängd grejer. De kan ofta få ner priset lite 🙂
 
B BearTheFear skrev:
Jag har fått igenom två reklamationer direkt i telefon. En tredje fick jag dock inte igenom direkt utan var tvungen att maila in bilder. Då dröjde det längre och svaret kom sedan att det inte täcktes av garantin, trots uppenbart fel på produkten. Så jag är inte heller direkt imponerad av dom…
Dörren dög fint till förrådet
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.