A Achren57 skrev:
Jag har frågat dom 2 ggr under denna månad genom mejl vad som händer, får standardiserade svar att ärendet är under utredning.
Efter reklamationen har de i alla fall varit duktiga på att skicka sms reklam till mig.
Ring dem! Nöj dig inte med att det är igång. kräv ett datum. ring igen direkt den dag som de lovat osv. Lovar de att återkomma, så kräv svar på när de skall återkomma, ring dem igen max 5 minuter efter utlovad tid osv.

Men räkna med att du blivit blåst.
 
A
H hempularen skrev:
Ring dem! Nöj dig inte med att det är igång. kräv ett datum. ring igen direkt den dag som de lovat osv. Lovar de att återkomma, så kräv svar på när de skall återkomma, ring dem igen max 5 minuter efter utlovad tid osv.

Men räkna med att du blivit blåst.
Konstigt att de uppträder så här, de är ju inget litet källarföretag. I nöden prövas vännen, men Bygghemma har inte varit någon vän till mig🙄
 
M mnils skrev:
Vad generöst! Du hade fortfarande inte någon användbar dörr och dessutom en stor sopa att köra till tippen!
Om jag får gissa så åkte tippexen fram. En gratis dörr kan man stå ut med en och annan repa på.. :)
 
Eftersom bluffen om att de genast skulle ordna återbetalning upprepades vid 3 eller 4 olika samtal med olika individer i deras "kundtjänst", så ser jag inte detta som någon enstaka klantighet eller plump i protokollet. Det måste vara fråga om bedrägeri med uppsåt. Att klanta sig och missa en gång, är klantigt. Att missa två gånger i samma ärende är väldigt mycket värre, men att missa åtgärd en 3e gång kan inte vara en olyckshändelse, eller inkompetens, det är uppsåtligt.
 
Redigerat:
Bygghemma är ett bolag i en mycket oseriös koncern. Bilder på produkter på deras hemsidor och storlekangivelser överensstämmer inte med verkligheten, det vanligaste är att produkten är mindre än den anges att vara.
När du väl köpt produkten är det i princip omöjlighet att returnera den. De använder samma returfirma för att hantera reklamationer och den firman har bara outbildade anställda som har nollkoll.
Om du förväntar dig skitprodukter och ingen kundservice att få hjälp ifrån så kanske du blir nöjd.😬

De är flera bolag att undvika i samma koncern

 
  • Lista över webbplatser som tillhör en koncern, inklusive arredo.se, badshop.se, byggshop.se, chilli.se, furniturebox.se, golvpoolen.se, och flera andra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BigR
  • Laddar…
BigR
Mysigt gäng.
 
M
Och ändå så omsätter de 12 mdr, stärker bara min tes att folk i gemen är tämligen korkade.
 
richardtenggren
M mnils skrev:
Och ändå så omsätter de 12 mdr, stärker bara min tes att folk i gemen är tämligen korkade.
Jag har handlat massor där utan problem, för rätt stora belopp också. Vissa kommentarer här känns lika trollaktiga som många elbilshatarna i tråden om Tesla-strejken 😅

Men de saluför väl endast produkter åt andra handlare, så det kan väl bero på vilken handlare som döljer sig i ”bakgrunden”.
 
M
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har handlat massor där utan problem, för rätt stora belopp också. Vissa kommentarer här känns lika trollaktiga som många elbilshatarna i tråden om Tesla-strejken 😅

Men de saluför väl endast produkter åt andra handlare, så det kan väl bero på vilken handlare som döljer sig i ”bakgrunden”.
Jag har också handalt av dem tidigare och de flesta gångerna har det gått bra men idag ser jag ingen större anledning att göra det, det finns så många andra säljare och priserna är samma eller bättre.
 
A
Nu är AC'n på väg för lagning, fått fixa allt själv Bygghemma har inte brytt sig på en och en halv månad.

Det roliga i kråksången är att de skyllde på i en mejl att Woods hade mycket att göra.

När jag kontaktade Woods svara de på en dag och skickade returfraktsedel nästa.
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
joho68 joho68 skrev:
Jag har ett "roligt" case med dem nu. Gäller LED-lampor som inte är i närheten av sin "brinntid". Jag vet att drivarna på väldigt många LED-lampor, även "seriösa märken", är skräp, men det hör inte till saken.

Jag misstänker att jag kommer att få dra det i långbänk, trots att det "bara" gäller 700kr.
Efter en viss fördröjning (vilket innebar att jag stötte på), så krediterade de två lampor som de inte längre hade i lager och skickade fem ersättningslampor för de som de hade i lager. Så jag kan inte klaga på den handläggningen, eller resultatet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.