Vilket projekt! Helt galet!, får man fråga vad du räknar med att det kommer kosta totalt?
 
Kalasclas skrev:
Vilket projekt! Helt galet!, får man fråga vad du räknar med att det kommer kosta totalt?
Jag tar mig friheten att omformulera din fråga.
Hur mycket räknar du med att investera?(y)

Har satt prel på 1 miljon så vi får se om jag spräcker det.
Brukar spräcka budget så det skall nog inte va några konstigheter, första budgeten jag hade var på 500k men då var det snikbygge.
funderade lite och bestämde mig att bara bygga en gång och inte behöva bygga om.
 
Murat lite leca idag är uppe på 7 lager runt trapphuset.
Nu blir det portkramar för hela slanten, fick hem 36 m KKR profil igår så nu skall här köras rörtråd!

IMG_1517.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Jösses vilket bygge! Imponerande med sådana här trådar där folk verkligen går in till 100% med sina projekt.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Det var ingen liten budget :)

Hyfsat bilintresse? eller är det byggintresset som driver detta?
 
Missade den länken! Tack
 
roli skrev:
Av inlägg #12 framgår det att bilintresset nog kan "kallas" stort........
Se: [länk][bild]
Det är inte bara bilintresset som e stort utan allt mekaniskt är skoj.
Tycker det är riktigt roligt att bygga saker.

Har ett par bilar till http://www.garaget.org/skruffse
 
Fick sånt sug att bygga något ikväll så jag fick slängt ihop den lättaste portkarmen.
Stolpar 100x100x5 och överliggaren 120x80x5, stolparna är tydligen någon standard som flesta kör med.
Svetsade även dit alla infästningar emot balken i taket och även fästen för att kunna regla emot, enkla fästen laserskurna i 5mm svartplåt.

IMG_1519.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu skall jag bara ha hjälp att vända den så jag även får kört 4 strängar på baksidan och borra galvhålen.

Fick även på överliggaren igår för markavlastningen, inte fel med lite lyfthjälp.
IMG_1518.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Alla tre karmarna är klara.
Som ni ser fick jag göra lite special, så istället för stolpar ytterst i dom yttersta karmarna fick jag beställt en laserskuren 5mm plåt som är bockad och följer lättklinkerväggen.
På detta sättet kunde jag även kompensera montagespelet som är på dom små yttre väggarna.
IMG_1529.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dom stora hålen för montageskruvarna köper jag täckbrickor och klämmer dit för att det skall se hyfsat ut.
Nu väntar jag bara på att få transportera dom till varmgalv.
IMG_1530.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Murat upp till lecabalken jag skall platsgjuta.
Blir att forma troligen imorgon och har jag flyt blir det gjutning imorgon kväll.
IMG_1541.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Markavlastningen helt klar och börjat fylla på med säckar.
Skall hämta 5 till i veckan sedan behöver jag 5 ytterligare på gaveln sen e jag nöjd där.
IMG_1545.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Portkarmarna lastade efter lite special och mycket god hjälp till ett riktigt "aplass".
Imorgon blir det varmgalv.
IMG_1570.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
anbacileus
  • Laddar…
Äntligen rätt höjd på lecan och balkarna undergjutna samt alla genomföringar på plats. Nu skall bra balkarna till yttertaket på toaletten på plats och gjutas in i leca.
IMG_1600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
va äre för hål du har gjort uppe till vänster och höger på toan. känns många för ventilationsrör.
 
anbacileus skrev:
va äre för hål du har gjort uppe till vänster och höger på toan. känns många för ventilationsrör.
Du tänker nog på trapphuset, toaletten ligger innanför längre bort i bild.

Höger sida en genoföring för el / luft blir inte så många kablar där.
På vänster sida skall jag ha med el / vatten / luft i dom små 110 rören, tror det kommer bli endel kablar samt ett grovt matarrör för luften så jag säkrade upp med två rör.

Det grova röret på vänster sida skall jag använda till svetsutsugsarmen som skall sitta i hörnet närmast bild.
Har räknat med att placera den där då den täcker in arbetsbänk / lyftbord samt golvyta.
Visst man kunde satt den genomföringen vid hörnet men då blir det problem i trapphuset.

Sedan blir det även genomföring i "högdelen" ett 110 rör samt två grövre, ett för avgasytsug samt ett för fläkten till toaletten för fukten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.