Jag gillar starkt att du "fäller in" maskinerna längs arbetsbordet längs väggen, kapsågen och borrmaskinen men också bordssågen. Har du justerat in så att borden förlänger maskinernas arbetsyta?

Underbart att se hur du får till det. Blir ju riktigt najs.

//AA

mattiasp skrev:
Trevligt bygge, MEN -bordssåg utan klyvkniv är en betydligt sämre idé än du föreställer dig. Försök att montera en klyvkniv på något sätt, även om det verkar krångligt. För inspiration kan du söka efter "table saw kickback" på youtube.
Inget större gjort denna vecka tyvärr, men passade på idag att göra det jag borde gjort som du påpekade.
Blev dock inte helt 100% då det är otroligt svårt med en klinga som inte är exakt 90 grader mot anhåll. Men lite funjusteringar så ska det nog bli bra. Dock är detta mer en prototyp då jag tänkt göra nytt inlägg till sågen och då blir det nog att 3d printa klyvkniven istället för trä.

2016-05-04 20.51.59.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och en bild som visar orginal klyvkniv och dess skevhet mot klingan.
2016-05-04 18.32.06.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

martin43 skrev:
Jag gillar starkt att du "fäller in" maskinerna längs arbetsbordet längs väggen, kapsågen och borrmaskinen men också bordssågen. Har du justerat in så att borden förlänger maskinernas arbetsyta?
Ja de är justerade för att vara helt plana med bänkytorna, dock är inte den lilla pelarborren ännu injusterad men det kommer! :)

Redigerat:
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.