8 438 läst · 21 svar
8k läst
21 svar
Byggde till huset med 222 kvadratmeter - utan bygglov
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 108 inlägg
Ett massivt svartbygge i Halland orsakar huvudbry för byggnadsnämnden.
Du kan läsa artikeln här: Byggde till huset med 222 kvadratmeter - utan bygglov
Du kan läsa artikeln här: Byggde till huset med 222 kvadratmeter - utan bygglov
Finns det några bilder på bygget?
Om han inte river själv kommer han få betala både vitet och rivningen själv, det ena utesluter inte det andra. Om kommunen låter KFM riva så riskerar möjligen kommunen att inte få betalt för kostnaderna, om stollen inte har pengar att betala med.
Jag hittade även en artikel i Hallandsposten om ett tidigare utdömt vite som inte gillades av mark och miljö domstolen.harry73 skrev:
http://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/man-slipper-böter-för-svartbygge-1.3470822
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 552 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 838 inlägg
Redaktionen köper omvärldsbevakning från olika ställen för att hålla koll på läget. Det är ganska vanligt att olika media rapporterar om samma sak. Jag kan tycka att det är redaktionens skyldighet att lyfta det som är intressantast just nu. Om sedan någon medlem också vill skapa en egen tråd om det ser jag inte som ett problem. Lyckas vi upptäcka att någon har skapat en tråd om det i forumet innan vi skriver om det så brukar vi länka till den i artikeln för att alla ska få hela bilden.harry73 skrev:
Om det finns två trådar om samma sak i forumet så kan jag klippa ihop dem, som i det här fallet. Hittar dock bara den här? https://www.byggahus.se/forum/threads/laholms-svartbygge-ett-smart-drag-eller.302041/
Däremot tror jag att det blir konstigt att slå ihop artikelkommentarerna med trådar också.
Redigerat:
Det var inte menad som kritik, bara ett konstaterande Jag tycker det är bra att ni skriver artiklar även om det redan finns en tråd om det. Som journalist har man helt andra möjligheter att ta kontakt med de berörda och få input därifrån.
Administrator
· Skåne
· 7 838 inlägg
Men du sa att det var ett problem