7 425 läst · 23 svar
7k läst
23 svar
Byggde nytt igen för att få ett mindre hus och större garage
Dessutom med den säljande rubriken att de byggde mindre hus. Det var väl charmigt på något sätt, men jag hade förväntat mig att de fick plats med ett stort garage i huset.H Henke62 skrev:
Jag tyckte vi byggt stor på 150 m2 och då är vi fem personer...
Såklart inte för alla men för många. Snittåldern för att bli mamma i Sverige 2020 är 29år!M maria01 skrev:så är det inte för alla idag flera har inte barnbarnen som sover över eller ens på besök på grund av åldern folk väntar ju så länge idag med första barnet många är uppe i 40 år inann första ungen då är ju morföräldrar för gamla att sitta barnvakt. Mins mina morföräldrar jobbade ju fortfarande när jag var barn
Handlar ju inte nödvändigtvis om barnpassning, det tog jag aldrig upp.
Känner bara att det är dumt att ifrågasätta varför nyblivna pensionärer vill ha utrymmen plats i sitt nya hus.
Det enda som ifrågasätts bland kommentarerna är väl det märkliga med en rubrik att de byggde mindre för att de tyckte deras gamla hus var för stort, och sen visar det sig att de byggde ett jättehus på över 200 m2 med ett mega-garage. Hela twisten med artikeln försvann i och med detta. Jag trodde som sagt att de hade klippt in fel bild.M Myckling skrev:
Alla får såklart bygga hur de vill och huset är jättefint, men man kanske ska döpa artikeln därefter.
/S
Glöm inte att det dessutom blev en carport med loftS steve5432 skrev:Det enda som ifrågasätts bland kommentarerna är väl det märkliga med en rubrik att de byggde mindre för att de tyckte deras gamla hus var för stort, och sen visar det sig att de byggde ett jättehus på över 200 m2 med ett mega-garage. Hela twisten med artikeln försvann i och med detta. Jag trodde som sagt att de hade klippt in fel bild.
Alla får såklart bygga hur de vill och huset är jättefint, men man kanske ska döpa artikeln därefter.
/S
Vi är nog många som kan avundas dem alla dessa härliga utrymmen! Håller för övrigt med om att rubriken förvirrade.
Helt enig med att rubriken var missvisande och det hade varit trevligt att få veta mer om deras motorintresse och bilder på garaget. Flashiga kåkar finns det gott om.
Själv hade jag klarat mig med bara garagebyggnaden, 150kvm garage, med en liten lägenhet låter som rätt prioritering, bilar är störe än människor och behöver mer plats.
Själv hade jag klarat mig med bara garagebyggnaden, 150kvm garage, med en liten lägenhet låter som rätt prioritering, bilar är störe än människor och behöver mer plats.
Liknande trådar
-
Vems ansvar? Rev fritidshus och byggde nytt utan bygglov
Bygglov -
Vad önska du att du hade valt när du byggde nytt?
Hustillverkare -
Varför bekräftelse igen, nytt elhandelsföretag
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Gjuta igen betonggolv vid nytt avlopp
Byggmaterial & Byggteknik -
Klinker på epoxy samt måla nytt på gamla väggar som målades senast (förmodligen) 1968?
Tvättstuga