16 140 läst · 18 svar
16k läst
18 svar
Bygga verktygstavla i garaget
Man kanske skulle kunna tro att jag meckar bil för jag har plåtsaxar, bockverktyg och magnetskål på min tavla, men det är långt från verkligheten. Bilen får proffs hantera. Men saxar och bockverktyg används ofta tex för: fönsterbleck, hängrännor, joggar etc. Och magnetskålen till alla skruvar när nått skall plockad isär eller när man står tokigt till och behöver en extra hand som håller reda på skruv och bits..
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 403 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 403 inlägg
Nu hade jag bara en bild från garaget, men jag har samma stuk i snickarboa, alltså vitmålad spånskiva som bas och sen gör jag krokar/hängare av spik för att hänga upp verktygen. Kostar nästan inget, men fungerar bra.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har den dyra varianten med 960x800mm verktygstavla från biltema. Smidigt när man behöver ändra då man exempelvis köper något nytt verktyg. Sortimentskåp att ha bredvid sin verktygstalva kan jag rekommendera. Bra att förvara skruv, extra hjulbultar, glödlampor till bilen osv, dammfritt.
Sen tycker jag man ska investera i ett plåtskåp om man har maskiner och grejer så man kan ha de dammfritt. Amarace ovan har bra ordnat med verktyg som jag tycker kan sitta uppe på en verktygstavla.
Såhär har jag den vid en tavla i garaget.
Sen tycker jag man ska investera i ett plåtskåp om man har maskiner och grejer så man kan ha de dammfritt. Amarace ovan har bra ordnat med verktyg som jag tycker kan sitta uppe på en verktygstavla.
Såhär har jag den vid en tavla i garaget.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Pinterest är en otroligt bra app för att få idéer med bilder på smarta lösningar i t ex garage eller där man har verktyg. Rekommenderas.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
bygga Carport och behålla utseendet på garaget
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga egen verktygstavla – Vilka krokar ska man ha?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Konstruktion loftgolv/garagetak, hur ska det byggas för att slippa fuktproblem?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga kontor i garaget - värme och ventilation?
Värme allmänt -
Bygga dörr till garaget
Fönster & Dörrar