26 446 läst · 96 svar
26k läst
96 svar
Bygga uterum i gammalt förråd
Det är gjort dränering nergrävd och kopplad till sjunkbrunn kommer att fortsätta med denna runt efterhand som jag fixar ytorna runt garaget
Den gamle ägaren hade nog tanke på att förutsätta med detta men kom aldrig så långt då han hade dränerat den delen som låg där uterummet var och på baksidan av byggnaden men inte kommit längreTotte lille skrev:
Ska ju dok erkänna att jag hade inte en tanke på det förens jag hitta den gamle ägarens dränerings slang
Och jag tänkte på det extra just nu hos dig pga att vi just åtgärdade ett ombyggt garage(ombyggt till hobbyrum) hos en närstående med dränering pga att plattan var i ett fuktutsatt läge.Totte lille skrev:
Vad fint det blir !
Totte lille skrev:
Och jag tänkte på detta just nu hos dig pga att vi just åtgärdat ett ombyggt garage(ombyggt till hobbyrum) hos en närstående med dränering pga att det ligger fuktutsatt till.Totte lille skrev:
Utifrån dina bilder så behövs väl en bärande balk sättas också, men det kanske är onödig info från mig...du håller ju just på o sliter och är inte klar än.
Ser ut att bli kanon!
B brfbo skrev:Och jag tänkte på det extra just nu hos dig pga att vi just åtgärdade ett ombyggt garage(ombyggt till hobbyrum) hos en närstående med dränering pga att plattan var i ett fuktutsatt läge.
Vad fint det blir !
Och jag tänkte på detta just nu hos dig pga att vi just åtgärdat ett ombyggt garage(ombyggt till hobbyrum) hos en närstående med dränering pga att det ligger fuktutsatt till.
Utifrån dina bilder så behövs väl en bärande balk sättas också, men det kanske är onödig info från mig...du håller ju just på o sliter och är inte klar än.
Ser ut att bli kanon!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter limträ från vinden över garaget ut genom tegelväggen på gaveln
I hörnan kommer det även att sättas en limträ stolpe
Ja ser snyggt ut!, däremot är jag inte tillräckligt kunnig så att jag kan avgöra/bedöma om balken är i tillräcklig dimension och om det är ok att att den sitter som den gör?J JKrister skrev:
Men känns som att detta kommer att bli ett mysigt ställe att vara på
Svärfar är byggnads ingenjör och har beräknat detta så jag hoppas det stämmer annars kommer hans dotter bli ledsenB brfbo skrev:
Redigerat:
Ja den försvinner lite och så kan ja ha lite högre dörrarJ JKrister skrev:
Var det första jag gjorde när jag rivit ner innertaket var lite upptagen med att montera den ordentligt så jag glömde plåta under tiden ville bara bli klar så jag kunde riva väggen
Redigerat:
Ja jag hoppas att det blir braB brfbo skrev:
Märker dock av en viss brist på byggmaterial men det kan man inte göra något åt får köra runt lite på olika ställen så löser det mesta sig
Skulle hemskt gärna ha dörrarna nu men den som väntar på något gott väntar alltid förlänge åtminstone känns det så
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men jag har inte bestämt mig blir kanske svarta typ bakelit uttag istället för att matcha vad som satt i förrådet från början.
Frun får nog vara med och bestämma tror jag
Happy wife happy life