Hur mycket borde vi bygga ut?

  • Inget

    10 Röster 27,0%
  • Lite

    7 Röster 18,9%
  • Mycket

    20 Röster 54,1%
  • Antal röster
    37
Keiller Keiller skrev:
Det där ser väl bra ut.
Det enda jag kan tycka är "fel" är badrummens storlek och placering, främst det på bottenvåningen, även om båda känns lite felplacerade.
Fast det var kanske inte såna synpunkter du ville ha?
Jo, det är en vettig synpunkt. Vi har funderat på om det blir för långt från tillbyggnad till toaletter. Alla badrum och toaletter är befintliga och nyrustade, så de får vara kvar där de är.

Det vi har funderat på är att göra toalett eller badrum av någon av klädkamrarna på ovanvåningen. Vi får se om vi förbereder något sådant med rördragning när vi bygger, vi har ändå tre döttrar som kommer in i tonåren om några år... Annars tänker vi att det blir bra som det är ritat.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Jag har roat mig lite med att bygga en modell i kartong också. Tillbyggnaden går att ta bort, så vi kan prova lite olika om vi vill. Kartongmodell av hus med tillbyggnad och omgivning, uppställd inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kartongmodell av hus med avtagbar tillbyggnad på ett bord, med inredning och fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kartongmodell av ett hus med avtagbar tillbyggnad och detaljerade trädgårdselement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
splinter och 3 till
  • Laddar…
Kanske lite sent att tycka till men jag funderar på hur ni ska använda det andra rummet på övervåningen med soffor? Det är ett rum med dörr men som även är en del av korridoren till tillbyggnaden. Är det inte bättre att byta plats på detta rum och de två klädkamrarna? Det kan då utnyttjas som ett rum utan genomgång. Rummet kan då både vara kontor, gästrum eller allrum beroende på behov. Väggen skulle då kunna vara en förlängning av utbyggnadens vägg, dvs så att balkongdörren blir fönster i detta rum, möjligen med en vinkel för att det inte ska kännas trångt att passera öppna spisen.
 
ecb182 ecb182 skrev:
Kanske lite sent att tycka till men jag funderar på hur ni ska använda det andra rummet på övervåningen med soffor? Det är ett rum med dörr men som även är en del av korridoren till tillbyggnaden. Är det inte bättre att byta plats på detta rum och de två klädkamrarna? Det kan då utnyttjas som ett rum utan genomgång. Rummet kan då både vara kontor, gästrum eller allrum beroende på behov. Väggen skulle då kunna vara en förlängning av utbyggnadens vägg, dvs så att balkongdörren blir fönster i detta rum, möjligen med en vinkel för att det inte ska kännas trångt att passera öppna spisen.
Det är inte alls för sent. Vi är allt annat än snabba! :p Vi håller på att fundera på om det är ett bra alternativ för att bygga ut.

Det var en väldigt bra idé att göra om klädkamrarna till rum istället. (y) Jag ska titta på hur det kan bli. Hittills har vi tänkt att vi inte kan flytta dörren vid öppna spisen för att den skulle hamna för nära. :thinking:
 
ecb182 ecb182 skrev:
Kanske lite sent att tycka till men jag funderar på hur ni ska använda det andra rummet på övervåningen med soffor? Det är ett rum med dörr men som även är en del av korridoren till tillbyggnaden. Är det inte bättre att byta plats på detta rum och de två klädkamrarna? Det kan då utnyttjas som ett rum utan genomgång. Rummet kan då både vara kontor, gästrum eller allrum beroende på behov. Väggen skulle då kunna vara en förlängning av utbyggnadens vägg, dvs så att balkongdörren blir fönster i detta rum, möjligen med en vinkel för att det inte ska kännas trångt att passera öppna spisen.
Nu har jag ritat upp som jag förstod att du menade. Jag tänker att rummen inte blir så bra och att det blir väldigt mycket korridor.
Arkitektritning av husplan med markerade sovrum, allrum, korridorer och ytmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tror inte heller att vi behöver skapa fler små rum. Med det tidigare har vi ändå kommit upp i sex sovrum, jag tänker att det kan räcka ganska långt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.