pacman42 pacman42 skrev:
Med lakan på så kan belastningen faktiskt bli rätt stor. Vinden knäckte röret till min torkvinda en gång. Trä har dock fördelen att det flexar lite.
Ibland hänger jag ut lakan och så kommer det en skur som jag inte räknat med. Då blir lakanen väldigt tunga av regnvattnet. Dessutom kommer det ofta kastvindar i tillägg, om det tex är en åskskur. Jag hade definitivt satsat på stadig konstruktion från början.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Så fin. Kopia av min, nästan
Tack! Kul! 😀

• Gilla
fam-lundborg
  • Laddar…
Mony Mony skrev:
Men åååå så vackert med snickarglädje på var sida!
@Surly Skulle tänka mig att din fru gärna har dessa som tillägg ;)
Ett måste 🤓

T TauZib skrev:
70x70 funkar utmärkt! 45x45 har vi mellan stolparna.
Vad är dimensionen på tvärslån? Såg inte ut att vara 70x70 som stolparna🤔
Hur är tvärslån fäst?
Väldigt snyggt med vitmålad så man slipper den tryckta grå/gröna färgen 🙂

P Proton skrev:
Vad är dimensionen på tvärslån? Såg inte ut att vara 70x70 som stolparna🤔
Hur är tvärslån fäst?
Väldigt snyggt med vitmålad så man slipper den tryckta grå/gröna färgen 🙂
Om du menar mellan stolparna så är det 45x45. Resterande är 70x70 förutom snickarglädjen. Har bara skruvat och limmat. Mellan stolparna satte jag mest så det inte skulle vika sig när vi hänger tvätt.

• Gilla
Proton
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Med lakan på så kan belastningen faktiskt bli rätt stor. Vinden knäckte röret till min torkvinda en gång. Trä har dock fördelen att det flexar lite.
Lite strategisk kan man vara genom att hänga lakanen längst in och fördelade på båda sidor, speciellt om det är T-vinkeln som är svaga punkten.
På en vinda (i alla fall som den vi hade när jag var liten) så tenderar man att hänga lakan längst ut pga. där utrymmet är brett nog.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
T TauZib skrev:
70x70 funkar utmärkt! 45x45 har vi mellan stolparna.
Sitter å letar lite inspiration till att bygga en torkställning och denna va väldigt fin, skulle du kunna dela med dig lite mått?
Mvh Mattias

N Nypan75 skrev:
Sitter å letar lite inspiration till att bygga en torkställning och denna va väldigt fin, skulle du kunna dela med dig lite mått?
Mvh Mattias
Tja! Svarar med en bild :)
Virket är 70x70 och 45x45 mellan.

• Torkställning i trädgården med vit tvätt, måtten på virket antecknade i gult. En korg ligger på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T TauZib skrev:
Tja! Svarar med en bild :)
Virket är 70x70 och 45x45 mellan.
Tusen tack 🙏

Nästan ett år sen jag startade tråden och för två veckor sen blev det klart, har som tur är inte jobbat heltid med projektet 😁 Åk förresten inte till Byggmax om ni ska köpa plintar, skaften var väldigt sneda. Såg det innan jag köpte men orkade inte åka till annat ställe. Kanske får måla de svarta också så det inte syns så mycket.

• Ett sluttande gräsområde med grusrullar och två svarta pelare som stödjer en trästruktur, omgiven av stenar och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.