L
Kul, tack för svar! Har du hunnit räkna på kostnaderna? Jag har inte kunnat hitta några riktigt skarpa och aktuella siffror på vad det normalt kan landa på.
 
Även värt att notera i sammanhanget är att man ska prata med kommunen först. De har ju funnits fall där man inte får utöka boendet även om man vill.
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
När jag tittar på bilderna så ser det ut som om egentligen alla anslutningar i badrummet får plats inom samma bjälkar (golvbrunn, handfat och toa går i en ganska rak linje). Enklast hade ju varit att ändra röret på väggen (1 i illustrationen) så detta svänger in i nästa sektion av balkar. Då kan man ha ett tvärgående rör som idag (2), men slippa gå igenom balken.
Om detta är möjligt så skulle jag nästan göra denna ändring först så är ju iaf allt vad avlopp heter löst, då är det vattnet kvar. Om man kan dra om även detta så är det ju inga större problem att fästa en llika dan balk utan modifikationer bredvid den rötna. Även om balken sviktar, så verkar det ju inte var något som märkt i badrummet så man kanske flytspacklat eller så? Det känns som om det mest handlar om att förstärka nuvarande? Försökte illustrera hur jag tänkte med bilden nedan.
 
  • Bild på rörledningar och balkar undertill med numrerade anvisningar för omstrukturering av avloppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Infinite scroll?
 
L Lärospånet skrev:
Infinite scroll?
mycket riktigt. sorry för det :)
och nu är det för sent att redigera/radera. oh well.
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
T tinajade skrev:
Då ingen svarat undrar jag ifall någon åtminstone vet ungefär vad det kostar att bygga om garaget till boyta om man gör allt själv?
15.000kr/kvm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.