Jag kommer sätta upp ett hemmagym det första jag gör om jag får plats när vi köper hus. Vi lägger 1000 kr i månaden här på gymkort, 500x2, och jag vill gärna träna varje dag. Faktum är att vi skulle kunna ta bort en bil om jag kunde träna hemma.

Med gym hemma kan jag ta bussen till jobbet eller samåka med familjen.
 
Bra och tankvärd artikel. Jag fick månaga tankar och oj. Jag önskaratt det fans fler sådana här inspirations articklar.
 
B
Framförallt är det inte lämpligt att bygga ett hemmagym i ett flerfamiljshus. Jag bor i bostadsrätt och blir väckt flera gånger per natt av grannen som gymmar i lägenheten under min :(
 
Rickard.
Botilda1 skrev:
Framförallt är det inte lämpligt att bygga ett hemmagym i ett flerfamiljshus. Jag bor i bostadsrätt och blir väckt flera gånger per natt av grannen som gymmar i lägenheten under min :(
Detta brukar vara strikt förbjudet i föreningar så börja prata med grannen, funkar inte det spela in det och anmäl var enda gång. Man får faktiskt inte störa andra hur man vill
 
Vad vore livet utan lyx?
 
S Squall Leonhart skrev:
Så är det nog. Jag tror dock att hemmagymmet bara är intressant i början för många. Tyvärr har jag erfarenhet av det då jag jobbar som servicetekniker inom ämnet. Folk som köper hem fina maskiner nya/begagnade från gym och dessa används ett tag för att senare bli en klädhängare eller liknande.



Ett självklart exempel är ju snöskottning! :)
I annat fall funkar mycket kondition fortfarande, t.ex skidåkning ger mer än löpning, skridskor lär ju funka också.
Beror väl på vad man gillar och har för fantasi. Skrot går ju att lyfta både inomhus och utomhus. Det finns ju gymutrustning att köpa för just utomhusbruk så det kan ju inte vara helt främmande att träna utomhus för folk även om det är minusgrader och lite snö.

Det är såklart bara min åsikt, inget faktum. Jag missunnar inte folk att bygga saker utöver det vanliga utan tycker att sådana projekt är rätt så kul att följa.
Gammal tråd. Men en nackdel med kommersiella gymm är att man ibland kan få vänta en timme på att få en ledig skivstång, förutom nu i corona tider då är det skönt på gymmet. Och att det oftast är förbud mot megnesium som jag nu smyger med för att kunna göra vettig träning. Alternativet är 20mil bilåkande i veckan. Genomsnitt 1000 mil/år och 1000x10 10.000 bara för bränslet. Skatteverket räknar på 18,5kr/mil 18.500 gymmkort 3.000 så det blir 21.500 :cry: träna på gymm kan vara en lyx.

Två garagetält med isolering imellan tälten och lite extra värme på vintern.
 
  • Gilla
Peribe4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.