Hej! Försökt söka men jag är inte så vass på terminologin så jag vet knappt vad jag söker på. Vi håller på och isolerar och dränerar grunden för full rulle. I samband med detta så har de grävt upp några stora bumlingar.

Vi börjar bli inne på att behålla de stora stenpartierna och kanske även bygga en kulle med jorden som annars ska fraktas bort. Någon som gjort något liknande och är nöjd? Bilder på de fina resultaten? Tomten är 800kvm så inte jättemycket spelrum men lite inne på att göra en liten upphöjning vid tomtgränsen som gränsar mot skogen. Det är inte av snålhet för att slippa frakta utan för att jag genuint undrar om det kan bli bra.

• Hög med jord och byggmaterial i en snötäckt trädgård intill skog, under pågående isolerings- och dräneringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt med jordhög framför ett rött hus, pågående dräneringsarbete med isoleringsmaterial vid grunden. Skog syns i bakgrunden.
    Skapa konto
Det kan bli bra. I mitt tycke är en helt plan tomt rätt själlös, men det är ju praktiskt för robotklipparen. Sen krävs det lite känsla för att få bra utifrån tomt, om liggande natur, önskad användning och så

Men varför återfaller ni inte? Har ni köpt nya massor för det?

• Gilla
Schlangen och 1 till
  • Laddar…
Mycket grus istället för de lerjordmassor vi grävt upp så en del kommer ej grävas tillbaka! Har du gjort något liknande själv? Letar också bildinspiration!

Gjorde det fast i mkt mindre skala. Grävde för att sen anlägga cykelskjul. La det som en låg kulle på annars platt gräsmatta. Slänta mkt så roboten kan köra över och klippa. Blev faktiskt riktigt trevligt. Inget direkt fotoobjekt men efter ett år var gräset i betydligt bättre skick än första sommaren. Mitt tipps är att göra den lite ”slingrig” eller någon slags form så det inte bara är en kulle
Upphöjd jordhög på en gräsmatta, omgiven av jord och kvistar, skapad för att anlägga ett cykelskjul, med häck och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Stenlagd gång och plattor på en gräsmatta, omgärdad av buskar. Vissa stenar omger plattorna som ligger bredvid en färdiglagd stenplattform.
Skapa konto

Låg gräsbevuxen kulle på en trädgård med ett blommande träd i bakgrunden och hus i horisonten.
Skapa konto

• Gilla
Vrana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.