Har precis fått ny takplåt, papp, läkt och lite råspont bytt. Är överlag hyfsat nöjd men reagerade dock på att det var en hel del bucklor i taket som har blivit till när de lagt det. Det kanske är att förvänta? Däremot stod det i manualen att de skulle gå i dalarna och med mjuka skor vilket de inte verkar ha gjort. De har också lagt om taket till en balkong men lämnat ca 7cm öppet mellan plåt i plast så det regnar in, fick bara höra när de skulle åka att jag får dit en plåtslagare för att lösa det, vilket var synd då jag inte hade det problemet med det gamla taket.
Är detta något ni hade klagat eller brytt er om eller är det bara en del av jobbet?
(Drog också med en bild på hur otroligt stökigt det var runt huset, däremot var det sagt att jag skulle ta skräpet till tippen (för att de skulle hinna klart innan nästa arbete då det var mer jobb än de tänkte sig) så det är 'okej')
Mvh
Är detta något ni hade klagat eller brytt er om eller är det bara en del av jobbet?
(Drog också med en bild på hur otroligt stökigt det var runt huset, däremot var det sagt att jag skulle ta skräpet till tippen (för att de skulle hinna klart innan nästa arbete då det var mer jobb än de tänkte sig) så det är 'okej')
Mvh
Okej tack för svar, hur tycker du man ska gå tillväga? Är såhär runt hela 120 kvm plåten, att göra om hela känna lite hårt?Matti_75 skrev:
Jodå, bara priset är rätt och det är fulla garantier kan man acceptera vissa skador på ett nytt tak eller ny bil.Matti_75 skrev:
Jag hade aldrig accepterat om plåten såg ut sådär på ett bostadshus men hade lätt kunnat acceptera det på ett vedskjul om plåten inkl läggning vore billigare än att köpa plåten själv på typ byggmax.
Det där ser inte bra ut.G GrönaL skrev:
Fråga ”hantverkarna” om dom själva är nöjda med sitt jobb.
Varför tror du det blir ett rejält liv om du bestrider?
Försök komma överens om åtgärder och återkom här för tips och råd.
Medlem
· Stockholm
· 4 259 inlägg
Ett rejält liv kommer visa på att de inte är nöjda själva, men också visa på dåligt hantverk och bemötande.
Gör om gör rätt!
Det finns bara det, gör om gör rätt!
Gör om gör rätt!
Det finns bara det, gör om gör rätt!
Är ett bostadshus. Plåten mätte och köpte jag själv. Hela huset är totalrenoveratF fribygg skrev:Jodå, bara priset är rätt och det är fulla garantier kan man acceptera vissa skador på ett nytt tak eller ny bil.
Jag hade aldrig accepterat om plåten såg ut sådär på ett bostadshus men hade lätt kunnat acceptera det på ett vedskjul om plåten inkl läggning vore billigare än att köpa plåten själv på typ byggmax.
Här är baksidan i en större helhet. Japp hade beställt nockplåt för den biten också som blev över, det skulle inte vara en nockplåt där fick jag höra, då jag är rätt grön litade jag bara på det.Matti_75 skrev:
Det var verkligen så illa? Tråkigt att höra. Aldrig kul att driva vidare detta men har skickat bilderna till en av takläggarna så får vi se.B Boende45 skrev:
Ja det är riktiga snickare, Svensk fskatt osv dock inga jag kände sedan innan.