L Linzhu skrev:
Glas kruka är ju inte fuktig alls jfm övrigt. Även den inte tåls. 😪
Uppenbart har det kommit fukt under på något sätt. Antingen från att det funnits lite fukt under eller från kondens. Jag skulle ställa krukor och liknande på ett fat och inte direkt på fönsterbrädan.

Grannens Häck
L Linzhu skrev:
Varför använder de den här dåligt materialet? Passar inte alls.
Det kan jag inte svara på men varför jag tycker det ser ut som så, det är eftersom samma skett med mina brädor på några ställen.

Det räcker tyvärr med att man spiller lite vatten när man vattnar växter som smiter under krukan och som man inte torkar bort.

Så jag har lärt mig den hårda vägen att ha extra fat under krukorna och torka eventuellt spill omedelbart. Det ställen där det är skador har numera alltid en kruka/fat över som döljer bubblorna.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Det kan jag inte svara på men varför jag tycker det ser ut som så, det är eftersom samma skett med mina brädor på några ställen.

Det räcker tyvärr med att man spiller lite vatten när man vattnar växter som smiter under krukan och som man inte torkar bort.

Så jag har lärt mig den hårda vägen att ha extra fat under krukorna och torka eventuellt spill omedelbart. Det ställen där det är skador har numera alltid en kruka/fat över som döljer bubblorna.
Men vad tråkigt! Man litade på dem och ger dem förtroende sen blir lurad. Jag tänker inte ge upp. Ska klaga vidare till ARN. Så dålig upplevelse. Otroligt dagens kavalitet är sämre än de gamla. Och det är inte lite summan.

Grannens Häck
L Linzhu skrev:
Men vad tråkigt! Man litade på dem och ger dem förtroende sen blir lurad. Jag tänker inte ge upp. Ska klaga vidare till ARN. Så dålig upplevelse. Otroligt dagens kavalitet är sämre än de gamla. Och det är inte lite summan.
Gör du det, lycka till.

Din möjlighet att få rätt hänger säkert ihop med vad för information innan montaget. Materialspec på vad som skall installeras samt skötselinstruktioner.

Det finns plastfilm med mönster som kan användas till fönsterbrädor. man drar av skyddfilmen och limmar på, skär till kanterna. blir jättesnyggt med marmor. (fast jag håller med om att man kan förvänta sig fukttåligt material som fönsterbräda)

L Linzhu skrev:
Exakt. Den fönstermästare var inte alls professionell. Han ville bara man skriva under kontraktet.
Att du träffat på en säljare som gärna säljer lackade MDF fönsterbräden och smygar är inget ovanligt, som kund gäller det att inte välja det första säljaren föreslår utan fundera på vad man själv vill ha och behöver.
L Linzhu skrev:
Jag misstänker det kan ha källarens miljön att göra. Annars de andra fönsterbrädan som är trä klarar sig utan problemet. De borde inte vald det här materialet till källaren.
Om du har en fuktig miljö i källaren är det väl ännu större anledning att beställa ett lämpligt mtrl till fönsterbrädor, du borde helt enkelt valt nått annat än MDF

F fribygg skrev:
Att du träffat på en säljare som gärna säljer lackade MDF fönsterbräden och smygar är inget ovanligt, som kund gäller det att inte välja det första säljaren föreslår utan fundera på vad man själv vill ha och behöver.

Om du har en fuktig miljö i källaren är det väl ännu större anledning att beställa ett lämpligt mtrl till fönsterbrädor, du borde helt enkelt valt nått annat än MDF
Ja. Det är min argument också. Fönstermästare har gjort hembesök och jag sa till honom att jag har ingen koll på fönster och han får välja vad är som passar. Han har inte berättat vad ska man välja mellan olika material. Jag bor i ett gammalt hus som byggdes 1970. Alla mina fönster är trä och jag visste inte andra materialet. Helt professionellt, mockfjärd!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.