Byt fönster i källaren hos Mockfjärds i mitten av augusti. Har ställt en glas kruka på brädan.
Efter en vecka upptäckte bubblor på brädan. Det har bara gått endast tre veckor efter de installerade fönsterna.
Vet typ av material de använde. Mina övriga fönsterbrädan är trä och de håller många år, och är hur fina som helst. Har ni liknande problem?
Efter en vecka upptäckte bubblor på brädan. Det har bara gått endast tre veckor efter de installerade fönsterna.
Vet typ av material de använde. Mina övriga fönsterbrädan är trä och de håller många år, och är hur fina som helst. Har ni liknande problem?
Medlem
· Västernorrland
· 10 905 inlägg
Läcker krukan vatten då?
Det gått att klaga på dem. Det är inte alls billiga. 3st kostar nästa 58000 kr. Med där här kavalitet? Så förbannade!F fribygg skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 905 inlägg
Är det bara den fönsterbrädan och exakt under krukan? Tänkte mest på om materialet blivit blött tidigare om det stått ute eller nåt. Naturligtvis ska man kunna utgå ifrån att man ska kunna ställa blommor i krukor som inte läcker vatten på en dylik yta. Vore ju skillnad om man ställde lerkrukor direkt på och vattnade friskt.......
Ja, det är det. Bara under krukan. Men glas material är ju inte fuktig. Ställa många krukor på mina trä brädan. Aldrig problem.S Stefan1972 skrev:Är det bara den fönsterbrädan och exakt under krukan? Tänkte mest på om materialet blivit blött tidigare om det stått ute eller nåt. Naturligtvis ska man kunna utgå ifrån att man ska kunna ställa blommor i krukor som inte läcker vatten på en dylik yta. Vore ju skillnad om man ställde lerkrukor direkt på och vattnade friskt.......
Medlem
· Västernorrland
· 10 905 inlägg
Fast med det här resonemanget så skulle man inte kunna ställa ett glas vatten (som är torrt) på en fönsterbräda heller då? Det låter ju på ts som att den aktuella krukan inte läcker vatten alls.......Då måste det ju bero på nåt annat då eller så har den som vattnat växten missat helt och vräkt vatten på sidan om.
Jag misstänker det kan ha källarens miljön att göra. Annars de andra fönsterbrädan som är trä klarar sig utan problemet. De borde inte vald det här materialet till källaren.S Stefan1972 skrev:Fast med det här resonemanget så skulle man inte kunna ställa ett glas vatten (som är torrt) på en fönsterbräda heller då? Det låter ju på ts som att den aktuella krukan inte läcker vatten alls.......Då måste det ju bero på nåt annat då eller så har den som vattnat växten missat helt och vräkt vatten på sidan om.