Nu ringde jag Nibe bara för att få höra. Dom sa ungefär som så att reparatören får komma och kolla så får vi se sen om dom ev. kan tänka sig att göra någon deal av det. Min känsla var nog snarast att det vill dom inte. Men veta gör man först sen.
Dom antydde att det har minnsan aldrig hänt förut men när jag pratade med reparatören förut så lät det som att det här händer då och då.

Det är väl ganska vanligt att tillverkare tystar ner problem, säkert inget unikt för Nibe.

Ändrade till en mer informativ rubrik, skitsnacka om ni vill men på en mild nivå.

/MVH Moderator.

Redigerat:
Ja det är standard bland tillverkare. Fråga bara VW om dom har problem med DSG lådorna ;)

Ja precis, samma med Ford firmabilarna jag åker i.
Båda 2 har fått samma fel och vi har sett andra likadana så isärplockade för samma jobb.
Men nejdå, det har aldrig hänt förut på en sån. :D

Ontopic: Just den där sortens kabelskor brukar ofta ge dålig kontakt, mycket oftare än vanliga isolerade kabelskor, iaf inom fordonsel vad jag sett.

Redigerat:
Ser ut som det är en termostat som det brunnit i? Kan ju vara nåt annat fel än glappkontakt. För övrigt så kan det brinna i värmepumpar av andra fabrikat också. Vet av erfarenhet.

Ja det visade ju sig att även kompressorn är på g. Det läcker...

Har också brunnit lite i min. Vad gör dessa manicker? Bara att byta dom tro?

DSC_0361.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0362.jpg
Skapa konto
DSC_0363.jpg
Skapa konto

Det som brunnit på TS maskin är en glappande kabelsko vid överhettningsskyddet, på senaste bilden är det vid första kontaktorn för elpatronen.
En liten tanke gällande försäkringsstatestik är att den inte tar hänsyn till antal sålda maskiner. Vilken tror ni toppar, den mest sålda eller minst sålda?

Detta hände mig imorse, temperaturbegränsare och kontakt steg 1 ..

härlig lördag!

Hur slutade det för dig Gilgo?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.