A AG A skrev:
Jag är grymt imponerad över att du lyckats så mycket som 20m vangstycken.
😁 Ja, så kan man ju också se det. Korta snitt, och många. Därtill huvudsakligen uppdelade på två, med först halva djupet, sen andra halvan.

Men nog om sågandet, jag tar främst med mig budskapet om motorn. Den har nog gjort sitt, det var ju min spontana känsla också. Typiskt att jag egentligen har lika mycket till att såga…

Nybyggd trätrappa på sluttande gräsmark med ett rött hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

In memoriam: första battericikelsågen 2017–2024

• Älska
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
😁 Ja, så kan man ju också se det. Korta snitt, och många. Därtill huvudsakligen uppdelade på två, med först halva djupet, sen andra halvan.

Men nog om sågandet, jag tar främst med mig budskapet om motorn. Den har nog gjort sitt, det var ju min spontana känsla också. Typiskt att jag egentligen har lika mycket till att såga…

[bild]
In memoriam: första battericikelsågen 2017–2024
Som du säkert märkt fungerar en sådan batteridriven sak mest till mindre arbeten, eller lättare material. Den är perfekt till OSB-skivor, plywood och liknande. Även kostare klyvning, eller kapning av 22mm-brädor. Till tjockare plank och exempelvis tung golvspån så bör man skaffa en nätdriven, större cirkelsåg. Till sådana arbeten köpte jag en stor såg på Jem och Fix av märket Falke. Kostade 500kr men har fungerat perfekt till stora, tunga arbeten.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
ETT annat problem som kan uppstå är att själva drivningen går sönder om man klyver stora reglar och klingan fastnar ska man klyva mycket grova saker köp då en med mycket watt o nätdriven som det skrevs i tidigare tråd så orkar den bättre kolla också vad det är för tänder på klingan om man kanske mest ska klyva med den

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.