2 491 läst · 19 svar
2k läst
19 svar
Brådskande fråga! Jag vill så gärna maximera takhöjden
Din snickare verkar virrig. Det är standard att montera tak på glespanel på cc30. Eller ska du ha nån särskilt tung takkonstruktion, typ marmorplattor i taket eller nåt sånt?Ina-79 skrev:
Ehhh.... alla trähus har ju för sjutton glespanel under gipsskivorna? Och som jag sa tidigare, du verkar ju ha en knöl som är lite lägre än övriga taket. Bara att dra bort lite på den med elhyveln och hugga ur lite på din glespanel sen skruvar du upp den i taket med masonitbitar som mellanlägg. Kommer sitta fin fint i bra många år. Gör det själv istället för att trilskas med din snickare. Inga som helst svårigheter att utföra. Jula har billiga verktyg om du inte har egna. Bjud över nån kompis som kan hjälpa dig och sätt er sen och beundra arbetet med en kall öl.Ina-79 skrev:
Ja man kan ju alltid "fälla in" glesen i puckeln eller göra ngn annan specialare men det är svårt att säga utan att se det på plats.
Allting går att lösa men vissa saker tar längre tid och kostar mer.
Du får kke påpeka hur viktigt det är för dig och att du gärna betalar en massa extratid. (Dom flesta hantverkarna är ju vana vid att alla bara vill ha det billigast möjligt)
Allting går att lösa men vissa saker tar längre tid och kostar mer.
Du får kke påpeka hur viktigt det är för dig och att du gärna betalar en massa extratid. (Dom flesta hantverkarna är ju vana vid att alla bara vill ha det billigast möjligt)
Liknande trådar
-
Villaförsäkrings fråga
Försäkringar -
Fråga angående villa & komplementbyggnad
Bygglov -
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar -
Fråga vad ni vill om elnätet
El -
Fråga om timmar/kostnad för ett nytt badrum + avtalsvillkor
Badrum