Köpte precis själv en ny skruvdragare Hitachi DS 14 DAL som går på kampanj nu, förvisso kostar den "bara" 2990:- + moms (3740:- ca) :
1,6KG bara med 2st LI-ON 3,0AH batterier och fläktkyld laddare. 13 mm chuck var ett krav (har jag inte på någon av de andra)
Overkill för mig egentligen men nu skall jag ha riktigt bra maskiner endast och ranchera bort det billiga. Blir ju inte dyrare i längden.
Vad jag förstår så skall man obönhörligen välja batterimaskiner med LI-ON nu. Det andra skänks näst intill bort av förklarliga skäl. (reducerade priser)
http://www.markt.se/
Är fullkomlig amatör och har nu 4st skruvdragare av billigare sort och dom har räckt utmärkt. Bland annat köpte jag två 18-voltare på Silvan så jag kunde borra med den ena och skruva med den andra, dom går än. Nu skall jag iallafall som sagt uppgradera hela parken, i samma veva inhandlades en cirkelsåg av märket Hitachi det med C6BU2 1100w, verkar bra iallafall. Cirkel har jag aldrig haft, men man skall väl ha nytta av en sådan med. (Har lånat tidigare, inget kul) :'(